کل سود صنعت بیمه در سال 96 چقدر بود ؟

در سال 96، کل سود حدود 12هزار میلیارد ریال بوده است که نشان دهنده حاشیه سود پایین شرکت های بیمه نسبت به سایر صنایع می باشد.

به گزارش ریسک نیوز، در سال 96 با مجموع حدود 345 هزار میلیارد ریال  فروش(حق بیمه) ، کل سود حدود 12هزار میلیارد ریال بوده است که نشان دهنده حاشیه سود  پایین شرکت های بیمه نسبت به سایر صنایع می باشد.

دلایل متعدی برای این بازده پایین وجود دارد از جمله اعمال وکنترل کفایت ذخایر فنی در سال ها ی اخیر ، مجموعه عوارض پرداختی ، حجم فروش اقساطی ، اعما ل نرخ وشراط غیر فنی ،  و….
از آنجا که هنوز گزارش سالانه بیمه مرکزی در موردعملیات سال 97 تدوین وتنظیم نشده است اعلام ان به انتشار امار موکول می شود.

: اما نکاتی که در خصوص میزان کیفیت سود صنعت بیمه همواره مطرح بوده این است که شرکت‌های بیمه برای سود حاصل از نرخ تسعیر ارز نیمایی زحمتی نکشیده‌اند این سود بر اساس جابه‌جایی مقررات و معیار، برای کسانی که منابع ارزی دارند شناسایی شده است.
شرکت‌های بیمه سود حاصل از تسعیر ارز را افشا نمی‌کنند؛ چون معتقدند قابل دسترس نیست و نمی‌توان این پول را در بازار به یک‌سوم یا یک‌چهارم قیمت فروخت؛ چون پولی در اختیارشان نیست.
در سال 1397 با  توجه به تحولات  ناشی از نوسانات ارزی بیمة مرکزی اعلام کرد نباید سودی را که شرکت های بیمه  خصوصی از محل تسعیر ارز شناسایی کرده‌اند توزیع کنند
اما در نهایت این سوال ایجاد می شود که

  سودی که شرکت‌های بیمه به عنوان EPS اعلام می‌کنند چقدر در مقایسه با سایر صنایع قابل اتکا و دقیق است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  2  =  20