رکوردشکنی در بورس متوقف شد

امروز رکوردشکنی در بورس تهران متوقف شد و شاخص کل روند کاهشی را پیش گرفت. خودرویی‌ها نیر بار دیگر توانستند بیشترین ارزش معاملات را تجربه کنند.

امروز (دوشنبه) با باز شدن معاملات بورس تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی در ابتدای ساعات معاملاتی با مقداری رشد مواجه شد اما در ادامه روند کاهشی را در پیش گرفت و در نهایت نسبت به روز گذشته ۳۰۵۰ واحد پایین رفت و در تراز ۲۸۳ هزار و ۶۳ واحدی ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز با ۱۱۹۲ واحد کاهش رقم ۷۶ هزار و ۹۹۹ واحدی را تجربه کرد. شاخص آزاد شناور نیز با ۴۲۹۰ واحد کاهش تا رقم ۳۲۲ هزار و ۱۷۴ پایین رفت.

همچنین شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۲۴۶۷ و ۵۰۷۹ واحد کاهش یافتند.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، و مخابرات ایران هر کدام به ترتیب ۴۱۹، ۲۰۹ و ۲۰۸ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص های بازار داشتند. در طرف مقابل فولاد خراسان، سایپا، پالایشگاه نفت اصفهان هر کدام به ترتیب ۱۷۷، ۶۳ و ۴۴ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

در بورس تهران، تعداد نمادهای مثبت به ۹۷ و تعداد نمادهای منفی به ۲۵۰ رسید اما در فرابورس ایران تعداد نمادهای مثبت به ۸۳ و تعداد نمادهای منفی به رقم۱۱۳ رسید.

امروز گروه خودرو و ساخت قطعات بیشترین ارزش معاملات رابه خود اختصاص داد؛ به طوری که حجم معاملات این گروه از یک میلیارد سهم و اوراق مالی فراتر رفت و ارزش آن به ۲۴۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید. در این گروه بیشتر سهم‌ها با روند کاهشی در قیمت پایانی روبرو بودند.

در گروه محلول شیمیایی حجم معاملات به ۱۸۲ میلیون سهم و اوراق مالی رسید  و ارزش آن به نزدیک ۱۷۰ میلیارد تومان رسید. گروه فلزات اساسی، سرمایه گذرای‌ها، مواد دارویی‌ نیز در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

آیفکس ۶۲ واحد افت کرد و رقم ۳۷۱۴ واحدی را به ثبت رساند. ارزش معاملات این بازار به رقم ۹۴۵ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم یک و نیم میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

ارزش کل معاملات بورس به رقم هزار و ۷۲۲ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار نیز  رقم ۴۳۱ هزار و ۲۴ تجربه کرد.  

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

51  −  44  =