پنل شخص ثالث و بدنه در سال 1403؛ ريسک‌ها و فرصت‌ها(بخش اول)

به گزارش ریسک نیوز، در اولين پنل از اولین روز «رویداد بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها » مدیران و فعالان حوزه بیمه های اموال به موضوع رشته مرتبط با ثالث و بدنه خواهند پرداخت.

اعضای حاضر در پنل علی اصغر عنایت، دبیر کارگروه بیمه های اتومبیل سندیکای بیمه گران؛ عباسعلی فراشیانی، سرپرست معاونت فنی بیمه حافظ، علی رشیدی، معاون مدیرکل نظارت فنی بر بیمه های غیرزندگی و محمد باباکردی، مدیر بیمه های اتومبیل بیمه نوین به بررسی ریسک ها و فرصت های رشته ثالث و بدنه پرداختند.

علی اصغر عنایت، دبیر کارگروه بیمه های اتومبیل سندیکای بیمه گران: عدم تعادل بین بیمه گران و بیمه مرکزی مهم‌ترین چالش در سال آینده خواهد بود. شورای عالی بیمه تعیین کننده حق بیمه است. نگاه به حق بیمه شخص ثالث نگاه منفعت سالانه نبوده اما در سه سال اخیر که ضریب بیمه تغییر چشمگیری داشته این عدم تعادل از بین رفته و باعث شده شرکت های بیمه ای ضرر مالی بیشتری داشته باشند.

عباسعلی فراشیانی، سرپرست معاونت فنی بیمه حافظ: زمانی که قانون جدید ابلاغ شد در این قانون ۱۸ ماده اجرایی باید نوشته می شد و تعاریف مشخصی از ۱۸ ماده اطلاعات در حوزه ذینفعان باید ارایه می شد اما هنوز این تعاریف بطور کامل شفاف نشده است.

علی رشیدی، معاون مدیرکل نظارت فنی بر بیمه های غیرزندگی بیمه مرکزی: عدم تطابق حق بیمه با پوشش های بیمه شخص ثالث کاملا صحیح است اما بیمه مرکزی با تحلیل خسارت‌های شرکت های بیمه به نرخ های جدید می رسد با این حال تلاش کرده است تا حدود زیادی قیمت ها و حق بیمه ها را کنترل کند هر چند به شرایط اقتصادی کشور و توان مالی مردم مرتبط است.

محمدباباکردی، مدیر بیمه های اتومبیل بیمه نوین: در صنعت بیمه تلاش می شود ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش یابد اما افزایش تعرفه ها مانع از اجرای این سیاست شده است. ضروری است در محاسبات نرخ بیمه شخص ثالث، افت قیمت بررسی شود هرچند شرکت های بیمه نیز آن را پرداخت می کنند اما امیدواریم فاصله تعرفه حق بیمه و حجم خسارت ها کاهش یابد.


نسخه صوتی

https://risknews.ir/storage/2024/02/at-1708185127141.mp3
بیمه بدنهپرداخت خسارترویداد بیمه و 1403سخنکده متنشخص ثالث
نظرات (0)
افزودن نظر