صدور بیمه نامه برای یک بازی رایانه ای که در عربستان حرام است

یک بانک روسی بازیکنان بازی “پوکمون گو” را بیمه می کند./ مفتی های سعودی با صدور فتوایی گفتند که بازی “پوکمون” با احکام اسلامی منافات دارد، چون مشتمل بر مواردی از محذورات شرعی از جمله شرک به خدا و اعتقاد به تعدد الهه ها و قمار و ترویج مظاهر کفر و تصاویر حرام است.

به گزارش ریسک نیوز،و به نقل از صنعت بیمه، راشا تودی نوشت: بازیکنان بازی معروف پوکمون گو در روسیه بیمه ای رایگانی برای حوادث احتمالی در زمان استفاده از این اپلیکیشن دریافت می کنند.

بازی پوکمون، بازی موبایلی جدید نینتندو است. این بازی، تنها دو روز پس از عرضه‌ اش در ایالات متحده، روی ۵٫۱۶ درصد تمام دستگاه‌ های اندرویدی این کشور نصب شده بود و توانست به صدر جدول بازی ‌های محبوب اپ‌ استور اپل برسد. ارزش سهام نینتندو به بالاترین مقدار خود از سال ۱۹۸۳ رسیده است. تقاضا برای بازی کردن بازی پوکمون آنقدر زیاد است که سرورهای جواب نمی ‌دهند؛ با این حال محبوبیت زیاد این بازی کاری کرده است تا یکی از مسوولان بالارده‌ آمازون به نینتندو پیشنهاد استفاده از سرورهای آن‌ها را بدهد.

مجموعه بازی ‌های پوکمون،‌ یکی از بزرگترین مجموعه بازی‌ های نقش‌آفرینی تاریخ هستند. این بازی ‌ها ۲۰ سال پیش روی کنسول دستی گیم ‌بوی کارشان را شروع کردند. ایده‌ اصلی بازی هم از علاقه‌ خالق این مجموعه بازی‌ ها به جمع کردن حشرات گرفته شده است. در این بازی‌ها، هیولاهایی به اسم پوکمون را پیدا می ‌کنید، جمع می‌ کنید، تمرین می‌دهید و در نهایت آن‌ ها را به جان یکدیگر می ‌اندازید. مجموعه‌ پوکمون آنقدر بزرگ شده است که از روی آن انیمه، مانگا، کارتون، بازی کارتی و خیلی چیزهای دیگر ساخته ‌اند.

 

گفتنی است مفتی های سعودی با صدور فتوایی گفتند که بازی "پوکمون" با احکام اسلامی منافات دارد، چون مشتمل بر مواردی از محذورات شرعی از جمله شرک به خدا و اعتقاد به تعدد الهه ها و قمار و ترویج مظاهر کفر و تصاویر حرام است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

38  −    =  33