کارت سوخت ماندنی شد

کمیسیون انرژی حذف کارت سوخت را به مصلحت ندیده و بر مصوبه مجلس قبل در این باره صحه گذاشت.

به گزارش ریسک نیوز،"اسدالله قره‌خانی"درباره جزییات جلسه امروز کمیسیون انرژی گفت: روز گذشته اعضای کمیسیون درباره قراردادهای جدید نفتی اظهارنظر و استدلال کردند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع قراردادهای نفتی موضوعی است که نمی‌توان راجع به آن احساسی تصمیم گرفت و نه سیاسی و اصل برای کمیسیون انرژی مصالح ملی و منویات مقام معظم رهبری و انطباق الگوی جدید نفتی با قوانین بالادستی و قانون فضای بهبود کسب و کار است.

قره‌خانی گفت: مخالفان قراردادهای نفتی معتقد بودند که با استفاده از متخصصان داخلی و یا با پیشبرد پروژه‌ها به صورت مرحله به مرحله می‌توان کشور را از انعقاد قراردادهای جدید نفتی با طرف‌های خارجی بی‌نیاز کرد.

وی چگونگی انتقال فناوری، مدت بهره‌برداری و ابهام در مبنا قرار دادن قوانین طرف‌های قرارداد در طرح دعاوی را از جمله دغدغه‌های مخالفان عقد قراردادهای جدید نفتی خواند و با اشاره به اینکه به برخی از این سؤالات از سوی وزارت نفت پاسخ داده شده است، اظهار داشت: در نهایت در جلسه امروز تصمیم بر آن شد که کمیسیون به فعالیت و بررسی خود در این زمینه ادامه دهد.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین مقرر شد کمیته حقوقی و قراردادهای کمیسیون انرژی از منتقدان و صاحب‌نظران دعوت کند که نظرات اصلاحی و دغدغه‌های خاطرشان را به کمیسیون ارائه کرده تا در جلسه‌ای مشترک با حضور وزیر نفت و مسئولان مربوطه در زمینه انعقاد قراردادها همچنین مسئولان سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس،‌ سازمان‌های امنیتی و اقتصادی و سیاسیون به صورت شفاف ایرادات و نقطه نظرات خود را مطرح کرده و وزارت نفت نیز توضیحات لازم را بدهد.

وی افزود: نهایتاً کمیسیون انرژی با جمع‌بندی نظرات همه طرف‌ها گزارش خود را نهایی کرده و در آینده‌ای نه چندان دور در صحن علنی قرائت خواهد کرد.

قره خانی موضوع حذف کارت سوخت و تک نرخی کردن بنزین را دستور کار دیگر جلسه امروز کمیسیون انرژی خواند و گفت: با حضور نمایندگان مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات مجلس اعضای موافق و مخالف حذف کارت سوخت نظرات خود را مطرح کرده و در نهایت کمیسیون حذف کارت سوخت را به مصلحت ندیده و  بر مصوبه مجلس قبل در این باره صحه گذاشت.

سخنگوی کمیسیون انرژی به فارس گفت که موضوع تک نرخی کردن قیمت بنزین نیز در جلسه امروز کمیسیون مطرح خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  3  =  24