تهدید صنعت بیمه با نرخ‌شکنی‌های غیر اصولی

بیانیان مطرح کرد؛

مدیرعامل بیمه آرمان درباره نرخ‌شکنی‌های شرکت‌های بیمه برای رقابت با یکدیگر گفت: نرخ‌شکنی‌های غیراصولی و کارشناسی در این صنعت موجب کاهش توان شرکت‌ها در انجام تعهدات و خسارت‌ها به مردم می‌شود.

به گزارش ریسک نیوز،علیرضا بیانیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه نرخ‌شکنی‌های شرکت‌های بیمه در ابتدا زیان و خسران شرکت‌ها را در پی دارد و در نهایت موجب زیان مردم می‌شود، افزود: نرخ‌ بیمه‌نامه‌ها بر اساس میزان مورد درخواست برای خسارات رخ داده تعیین می‌شود و سپس هزینه‌های سربار و پرسنلی نیز به آن افزوده خواهد شد بنابراین کاهش نرخ‌ها در هر رشته مورد فعالیت موجب زیان و خسران خواهد بود؛ چیزی که اکنون در صنعت بیمه می‌توان آن را مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: گاهی نرخ‌شکنی‌ها در صنعت بیمه بر اساس محاسبات غیراصولی است و شرکتی که گام نخست در این مسیر را برداشته است، ناگزیر گام‌های بعد را نیز بر می‌دارد و در نهایت به جایی می‌رسد که نرخ در صنعت به هیچ وجه کارشناسی نیست و این آغاز زیان‌های هنگفت خواهد بود.

مدیرعامل سابق بیمه توسعه درباره آزادسازی نرخ بیمه‌نامه‌ها نیز عنوان کرد: با آزادسازی نرخ‌ها موافقم اما این اقدام باید مرحله به مرحله انجام شود تا بازار بتواند خود را با آن وفق دهد.

بیانیان تاکید کرد: خوشبختانه اکنون با رویکرد بیمه مرکزی، مشکلات ناشی از تخفیفات بالای شرکت‌های بیمه که به طرق مختلف در اختیار بیمه‌گران قرار می‌گرفت، مرتفع شده است و در نهایت شرکت‌های بیمه می‌توانند تا سقف 2.5 درصد تخفیف را در نظر بگیرند.

وی درباره رویکرد شرکت‌های بیمه در بیمه شخص ثالث اظهار کرد: شخص ثالث 50 درصد پرتفوی صنعت بیمه را تشکیل می‌دهد که اگر نرخ‌شکنی در رشته‌ای با این ضریب خسارت کنترل نشود یقینا دچار آشفتگی شدید در بازار خواهیم شد و باید شاهد خسارت‌های هنگفت در این حوزه باشیم.

مدیرعامل بیمه آرمان عنوان کرد: نرخ‌شکنی‌های غیراصولی در صنعت بیمه در ابتدا گریبان شرکت بیمه را می‌گیرد اما در مرحله بعد خسارت آن به کل جامعه تعمیم داده می‌شود و در نهایت نیز مردم باید بدانند که این نرخ‌شکنی‌ها، عدم انجام تعهدات مربوط به خسارت را از سوی بیمه‌گران به دنبال خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  6  =  18