در دیدار دیروز ظریف و موگرینی چه گذشت؟

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید در دیدار با وزیر خارجه ایران بحث مفصلی در مورد اوضاع سوریه داشته است.

به گزارش ریسک نیوز،«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه پس از دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، گفت توافق هسته‌ای، اوضاع سوریه و مباحث دوجانبه از جمله موارد مطرح شده در این نشست بوده است.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: «فدریکا موگرینی نماینده عالی کمیسیون اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی امروز در حاشیه نشست وزارتی مجمع عمومی سازمان ملل و در آستانه نشست وزرای 1+5 با ایران در مورد اجرای برنامه جامع اقدام مشترک که فردا به ریاست نماینده عالی برگزار می‌شود، با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار کرد.»

این بیانیه می‌افزاید: «نماینده عالی و وزیر خارجه ایران که هر دو عضو گروه بین‌المللی حمایت از سوریه‌اند که فردا در نیویورک تشکیل جلسه می‌دهد، به تفصیل در مورد تحولات درگیری‌های سوریه بحث کردند. نهایتا هم فدریکا موگرینی و وزیر ظریف در مورد روابط دوجانبه اتحادیه اروپا و ایران به تبادل نظر پرداختند.»

وضعیت سوریه از اوایل هفته جاری با حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور و پس از آن انفجار محموله کمک‌های بشردوستانه در حلب، بار دیگر رو به وخامت گذاشته است. آتش‌بسی که از هفته گذشته در پی توافق مسکو-واشنگتن در سوریه برقرار شده بود، در پی این تحولات عملا شکست خورده است.

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه برای بررسی وضعیت سوریه تشکیل جلسه داد. این جلسه صحنه حملات لفظی وزرای خارجه روسیه و آمریکا به یکدیگر بود و نتیجه ملموسی نداشت. قرار است گروه موسوم به حمایت از سوریه، متشکل از بیش از 20 کشور از جمله آمریکا، روسیه، ایران و عربستان، فردا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل جلسه دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×  4  =