قیمت طلا تثبیت شد

تقویت ارزش دلار آمریکا در پی انتشار آمارهای مثبت و امیدوار کننده اقتصادی در این کشور تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا در مبادلات روز گذشته داشت و باعث شده بود که قیمت جهانی طلا با کاهش چشمگیری روبرو شود،در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه تثبیت شد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، قیمت جهانی طلا برای نخستین بار از زمان برگزاری همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به کمتر از 1300 دلار در هر اونس رسیده است.
قیمت هر اونس طلا امروز به 1274 دلار رسیده است که این پایین ترین سطح در 3 ماه اخیر به شمار می رود. قیمت طلا روز سه شنبه برای لحظاتی به کمتر از 1266 دلار رسید . به اعتقاد تحلیلگران موسسه آی جی، افزایش ارزش دلار آمریکا تاثیر زیادی بر فروش ذخایر طلا از سوی سرمایه گذاران بین المللی داشته و این مساله در نهایت موجب افت شدید قیمت این فلز گرانبها شده است.
تحلیلگران موسسه آی جی بر این باورند که سطح حمایتی مهم قیمت طلا در شرایط کنونی 1266 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا به زودی تا 1200 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.
شاخص ارزش دلار نیز که روز سه شنبه به بالاترین سطح از 9 اوت رسیده بود امروز با 0.11 درصد کاهش به 96 واحد رسیده است.
موسسه تحقیقاتی ای ان زد نیز اعلام کرد: افزایش گمانه زنی ها نسبت به پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است. افزایش اعتماد نسبت به رشد اقتصادی آمریکا نیز عامل مهمی در کاهش قیمت طلا بوده است.
وزارت کار آمریکا قرار است روز جمعه آمارهای اشتغال ماه گذشته را اعلام کند. به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، اگر آمارهای اشتغال آمریکا نشان دهد که به طور متوسط اقتصاد این کشور هر ماه 180 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است، انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بیشتر خواهد شد و این مساله فشار بیشتری بر قیمت طلا وارد می کند.
به نوشته سایت طلا ، پیش بینی کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه سپتامبر 171 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.
نظرسنجی تازه نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به 59 درصد رسیده است.نشست بعدی فدرال رزرو در ماه نوامبر خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

82  −  76  =