ترفند عجیب دو خارجی برای کلاهبرداری از شیرازی‌ها

ابعاد تازه ای از پرونده دو خارجی که به بهانه تبدیل یک اسکناس به چهار اسکناس از یک شیرازی ۲۰۰ هزار دلار کلاهبرداری کرده بودند، فاش شد.

به گزارش ریسک نیوز،این دو تبعه خارجی در جریان کلاهبرداری، اکثر سوژه های خود را از تاجران و مسافران به خارج از کشور،انتخاب کرده و با ادعای اینکه می توانند با خارج کردن یک سری مواد از اسکناس واقعی و نیز انجام فعل و انفعالات شیمیایی، آن را به چهار اسکناس واقعی تبدیل کنند به اهداف خود رسیده بودند.

بالاخره هم همین ترفند موجب شد تا این دو کلاهبردار بتوانند چندین نفر را در دام کشانده و 200 هزار دلار کلاهبرداری و در ازای آن اسکناس های جعلی بدهند.

ماجرا تا آنجا ادامه یافت که چندی قبل بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه دو شیراز از فعالیت این دو خارجی مطلع و به دنبال آن پرونده ای تشکیل و تحقیقات در این رابطه آغاز شد.

در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت، تعدادی دیگر که اکثرا تاجر و یا مسافران خارجی بودند به دادسرای شیراز مراجعه کردند و مدعی شدند که در دام این کلاهبرداران گرفتار شده اند.

یکی از شاکیان به بازپرس گفت: مدتی قبل با دو خارجی آشنا شدم که مدعی بودند توانایی تبدیل یک اسکناس به بیش از چهار اسکناس را دارند. آنها مدعی بودند که با خارج کردن یک سری مواد از اسکناس واقعی و نیز انجام فعل و انفعالات شیمیایی این کار را انجام می دهند.

وی افزود: با توجه به اعتمادی که به این دو نفر کرده بودم میزان قابل توجهی اسکناس به آنها دادم تا این کار را انجام دهند پس از چند ساعت چندین بسته اسکناس به من دادند من هم به گمان اینکه پولهایم بیشتر شده خوشحال از آنها جدا شدم.

اما بعد از چند ساعت پی بردم که آنها هنگام انجام عملیات شیمیایی بر روی اسکناس های واقعی در فرصتی مناسب بسته های اسکناس واقعی را با بسته های جعلی تعویض کرده اند.

پس از وصول شکایت این مالباخته به دستور مقامات قضایی ، بازپرس تحقیقات خود را آغاز کرد و در جریان بررسیها ،پرونده شکایت های مشابهی گشوده شد.

در گام بعدی تحقیقات، ماموران دریافتند که این دو مرد، افراد تاجر و پولدار را شناسایی کرده و آنها را فریب داده اند.

از این رو ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان شیراز خود را در مقابل یک پرونده پیچیده دیدند اما سرانجام پس از یکسری اقدامات پلیسی، این کلاهبرداران دستگیر شدند .

از این دو کلاهبردار، 16 بسته 500 برگی کاغذ های سیاه جعلی جهت تولید اسکناس های 100 یورویی (مجموعا 800 هزار یورو)، دو قوطی فلزی حاوی پودر و مواد شیمیایی و تعدادی دستکش و ماسک یک بار مصرف کشف شد.

پرونده آنها هم اکنون در شعبه 12 دادسرای ناحیه دو شیراز در دست بررسی است و تحقیقات برای کشف زوایای بیشتری از این پرونده ادامه دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

96  −  95  =