ابهامات در پرداخت وام ۱۶هزار میلیاردی تولید جدی شد/مجلس نعمت‌زاده را فراخواند

اعلام آمارهای متفاوت از میزان تسهیلات پرداختی به بخش تولید باعث شده تا این موضوع فردا در کمیسیون صنایع مجلس بررسی و وزیر صنعت به ارائه توضیحاتی در این رابطه بپردازد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تسنیم،دولت امسال برای ایجاد رونق در بخش تولید ارائه تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی را در دستور کار خود قرار داد اما سختگیری سیستم بانکی و اولویت بندی واحدهای حائز شرایط باعث شد تا تولیدگان زیادی نتوانند نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند. از طرف دیگر وزارت صنعت هم هر روز آمارهای متعددی از تعداد واحدهای تولیدی مطرح می‌کند این موضوع باعث انتقادات تولیدکنندگان در استان‌های مختلف شد چراکه به اعتقاد آنها این آمار درست نبوده و این تعداد واحد تولیدی وامی دریافت نکرده‌اند.

اخیراً دولت در شرایطی که آمارهای اعلامی وزارت صنعت با انتقادات جدی روبه رو است با انتشار جزئیات پرداخت تسهیلات بانکی به فعالان بخش تولید در صدد رفع این ابهامات بر آمده است این در حالی است که وزارت صنعت همچنان سکوت کرده و حاضر به انتشار اسامی واحدهای تولیدی که موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند نیست که این امر خود شبهات مربوط به صحت آمار دولت را بیشتر می‌کند.

براساس آمار  جدید دولت تا نیمه مهرماه 8294 میلیارد تومان به 10902 واحد تولیدی از محل تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی پرداخت شده است. البته ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز روز گذشته در جدیدترین آمار اعلام کرد که بیش از 9 هزار میلیارد تومان به 12 هزار واحد تولیدی پرداخت شده است.

اعلام آمارهای متفاوت از میزان تسهیلات پرداختی به بخش تولید باعث شده تا این موضوع فردا در کمیسیون صنایع مجلس بررسی و وزیر صنعت به ارائه توضیحاتی در این رابطه بپردازد.

فولادگر در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می‌گوید: هنوز دولت آماری از میزان تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های کوچک و متوسط در قالب منابع 16 هزار میلیاردی به مجلس ارائه نکرده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد بخشی از آمار اعلامی از سوی دولت در مورد تسهیلات پرداختی استمهال و تمدید وام‌های گذشته تولیدکنندگان باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×  1  =