سیر تا پیاز ماجرای “سعید طوسی”

اتهام سنگین به یک قاری برجسته قرآن در روزها گذشته بازتاب گسترده ای در افکار عمومی داشته است. سعید گندم نژاد طوسی از اساتید تلاوت قرآن که از شاخص ترین قاریان کشور به حساب می آید متهم به عمل خلاف عفت عمومی و تشویق به فساد شده است. اتهام هایی که در یکی از آن ها قرار منع تعقیب برای او صادر شده است و در دومی (تشویق به فساد) پرونده همچنان باز است.

به گزارش ریسک نیوز،این توضیحات را محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه پس از  چند روز انتشار اخبار و شایعات پیرامون سعید طوسی مطرح کرد. او در نشست خبری  روز گذشته خود توضیحاتی ارائه داد و گفت: «رسیدگی به شکایتی که صورت گرفته طبق روال در حال بررسی است و هنوز مراحل رسیدگی نهائی نشده است. در مرحله اول یکی از شکات در مسئله خلاف عفت عمومی شکایتی مطرح کرد که برای این مورد قرار منع تعقیب صادر شد که این حکم قطعی شده است.»

اژه ای تعداد شاکیان را چهار نفر عنوان کرد.

سخنگوی قوه قضائیه  گفت: «در مرحله دوم ادعای دیگری مطرح شد و موضوع تشویق به فساد مورد رسیدگی قرار گرفت که برای این موضوع نیز قرار منع تعقیب صادر شد، اما پس از اعتراض براساس قرائن و شواهد قرار منع تعقیب لغو و رسیدگی به پرونده ادامه پیدا کرد و در حال حاضر موضوع تشویق به فساد مراحل خود را طی می‌کند و هنوز به مراحل نهایی نرسیده است.»

محسنی اژه‌ای تاکید کرد که  "علاوه بر دادسرا این پرونده به قاضی خبره و متدینی برای مشورت ارجاع داده شد که اهمالی صورت نگیرد که این قاضی مطرح کرد که اتهامات ثابت نشده، اما با این حال هنوز پرونده در حال رسیدگی است."

اما معاون اول قوه قضائیه پیش از این که درباره پرونده سعید طوسی سخن بگوید، مقدمه ای درباره این پرونده و پرونده های مشابه  آن بیان کرد.

او گفت: «برخی اتهامات اثباتش کار مشکلی است و کسی که شکایت می‌کند به دلیل اینکه ادله و شاهد ندارد و تنها با اظهارات شاکی و تحقیقاتی که صورت می‌گیرد به نتیجه می‌رسد نهایتا با علم قاضی حکمش صادر می‌شود؛ هر چند ممکن است حق با شاکی باشد، اما ممکن است اثبات نشود.»

سخنگوی قوه قضائیه افزود: «در رابطه با پرونده‌های مربوط به عفت عمومی قانونا و شرعا امکان ریز شدن و تحقیقات جزئی در آن وجود ندارد؛ چرا که در برخی از اتهامات منافی عفت، ضابط حق ورود ندارد و در جریان رسیدگی به پرونده، دادگاهی با چند قاضی تشکیل می‌شود و ایشان سوالاتی را در خصوص پرونده مطرح می‌کنند.»

سعید طوسی قاری مراسم افتتاحیه مجلس دهم بود

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×  7  =