پیش بینی تلخ از قیمت خودرو تا پایان سال

کارشناس بازار خودرو گفت: بازار خودرو تبدیل به یک بازار دلاری شده است. یعنی فاکتور اصلی که بر قیمت‌ها تاثیرگذار است نرخ دلار است.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، مرتضی مصطفوی افزود: اگر مذاکرات و فاکتورهایی که در قیمت دلار تاثیر گذار است کاهشی باشد، یعنی فضا مثبت باشد و به سمت کاهش قیمت دلار برود، بازار خودرو نیز با کاهش قیمت همراه خواهد بود. اگر فضا بر عکس شود، با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد.

این کارشناس بازار خودرو ادامه داد: این اتفاقات نشانه ضعف دستگاه سیاست‌گذاری است. عدم حکمرانی هوشمند، عدم توان تنظیم بازار و عدم استفاده از روش‌های درست برای مدیریت بازار، موجب شده است که بازار از دستگاه سیاست‌گذاری و حکمرانی در رفته است.

مصطفوی در ادامه توضیح داد: مدت هاست در کشور هیچ سامانه اطلاعاتی درست و بر خطی در مورد نظارت قیمتی وجود ندارد که نظارت بر قیمت‌ها صورت بگیرد. دستگاه نظارتی نمی‌تواند بر چیزی نظارت کند، زیرا اطلاعات مشخص و دقیقی ندارد.

او بیان کرد: چون بازار خودرو تبدیل به بازاری دلاری شده است تمام اتفاقات بر اساس تصمیم و عملکرد دلال‌های کلان مدیریت می‌شود. این دلالان نیز بر اساس قیمت دلار عمل می‌کنند. احتمال کمی وجود دارد که قیمت‌ها تا پایان سال روندی کاهشی داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

23  −    =  18