۲۰۷ میلیون نفر در جهان بیکارند

سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد تعداد افراد بدون شغل در سال جاری میلادی تا ۲۰۷ میلیون نفر افزایش می‌یابد که بالاتر از ۱۸۶ میلیون نفر بیکار ثبت‌شده در ۲۰۱۹ است.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، به نقل از عرب‌نیوز، سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد بیکاری در دنیا حداقل تا 2023 بالاتر از سطح قبل از بحران کرونا باقی می‌ماند.
تعداد افراد بدون شغل در سال جاری میلادی تا 207 میلیون نفر افزایش می‌یابد که بالاتر از 186 میلیون نفر بیکار ثبت‌شده در 2019 است.
در گزارش این سازمان آمده‌است:«تاثیر واقعی بحران کرونا بر نرخ بیکاری احتمالاً بسیار بیشتر از این ارقام است، چون بسیاری از مردم شغل خود را از دست داده‌اند».
نرخ مشارکت اقتصادی در جهان در سال جاری میلادی 1.2 درصد پائین‌تر از 2019 پیش‌بینی می‌شود.

دبیرکل این سازمان اعلام کرد:«بدون بهبود گسترده بازار کار نمی‌توان انتظار بهبود شرایط از بحران کرونا را داشت. برای پایدار بودن اشتغال، روند بهبود از این شرایط باید مبتنی بر اصول اشتغال شایسته و مناسب باشد که شامل سلامتی و امنیت، برابری، حفاظت و گفتگوی اجتماعی می‌شود».
این سازمان همچنین پیش‌بینی می‌کند ساعت‌های کاری در سال جاری میلادی به اندازه 52 میلیون شغل تمام‌وقت پائین‌تر از سه‌ماهه پایانی 2019 باشد. این رقم بسیار بالاتر از پیش‌بینی قبلی است که در ماه مه 2021 صورت‌گرفته و 26 میلیون شغل تمام‌وقت اعلام‌شده بود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  3  =  6