کاهش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۹

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد 6 هزار و 701 واحدی همراه شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بورس اوراق بهادار تهران بعد از ریزش شاخص در روز گذشته، امروز با رشد 6 هزار و 701 واحد به رقم یک‌میلیون و 281 هزار و 169 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 1634 واحد به رقم 325 هزار و 621 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 121 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 5.5 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 359 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 588 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی 53 صدم درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هم‌وزن نیم‌درصد افزایش یافته است.

شاخص آزاد شناور 56 صدم درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس 71 صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 3 دهم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی خلیج‌فارس،‌ بانک ملت، ایران خودرو، چادرملو، بانک تجارت و بانک صادرات بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با رشد 132 واحد به رقم 17 هزار و 506 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 969 هزار میلیارد تومان رسید و ارزش بازار پایه فرابورس هم به 311 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از 3.5 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 205 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 859 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، آریا ساسول، تجلی توسعه معادن فلزات،‌هلدینگ  سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی زاگرس و فولاد ارفع بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد نیروی برق دماوند بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

طبق اعلام سخنگوی دولت و رئیس سازمان خصوصی‌سازی، سود سهام عدالت از ابتدای اسفندماه به حساب سهامداران واریز می‌شود.

یکی از روش‌های تشویق مردم به ماندگاری در بازار سرمایه این است که سود سهام آنها چه سهام عدالت و یا سهام خریداری شده دیگر باشد باید به موقع و از طریق غیرمستقیم و متمرکز واریز شود. به هر حال باید مردم به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به عنوان بازاری شفاف تشویق شوند. یکی از روش‌های ماندگاری مردم، واریز به موقع و بدون کم و کاست سود سهام آنهاست.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  1