هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۱۲/۱۴

وزش باد شدید در جنوب شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز شنبه در برخی مناطق استان‌های کرمان، فارس، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش برف در نواحی مرتفع پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، اوایل وقت یکشنبه در استان خراسان رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و از بعد از ظهر این روز سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد و در نواحی غرب، شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز غربی، بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی علاوه بر نواحی ذکر شده، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد.

سه‌شنبه در نواحی شمال شرق و ارتفاعات البرز ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

از بعد از ظهر چهارشنبه مجدد با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب بارش آغاز خواهد شد و به تدریج نواحی غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات غربی البرز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

امروز و فردا در نواحی جنوب شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رخداد این شرایط طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در نیمه جنوبی کشور دور از انتظار نیست.

از امروز تا دوشنبه برای سواحل دریای خزر روند کاهش ۸ تا ۱۰ درجه دما طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش ۶ تا ۸ درجه دما برای این مناطق انتظار می‌رود.

همچنین دوشنبه در نواحی شمال غرب کشور کاهش ۴ تا ۶ درجه دما پیش‌بینی می‌شود.

امروز نیمه شرقی دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود. این شرایط دوشنبه برای دریای خزر و چهارشنبه در غرب خلیج فارس انتظار می‌رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  7  =  14