هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۳/۲۵

وزش باد و رگبار باران در نوار غربی و جنوب شرقی کشور

طی دو روز آینده در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و اردبیل، به صورت پراکنده، در خراسان جنوبی، جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان و در ارتفاعات کرمان و هرمزگان افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. همچنین دامنه‌های شمالی البرز واقع در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان در ساعات بعد از ظهر بارش پراکنده خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، از پنجشنبه تا یکشنبه در اغلب مناطق کشور هوای گرم و پایدار استقرار خواهد داشت، هر چند روز‌های شنبه و یکشنبه در سواحل دریای خزر بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

طی روز چهارشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و همچنین در استان‌های همدان، مرکزی و قم و در اواخر وقت در شمال شرق کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

از بعد از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر نیز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

همچنین از پنج‌شنبه تا یکشنبه در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و به ویژه منطقه زابل، جنوب سمنان و شمال اصفهان، یزد و شرق کرمان، وزش باد شدید و در برخی مناطق گرد و خاک رخ می‌دهد که در روز‌های شنبه و یکشنبه در منطقه زابل توفان گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

روز‌های پنجشنبه و جمعه از غرب تا مرکز خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

13  −    =  12