هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۳/۲۸

توفان گرد و خاک در مناطقی از شرق کشور

بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات شرقی هرمزگان، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از گیلان و غرب مازندران و یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات شمال شرق کشور، بخش‌هایی از گیلان و غرب مازندران رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، دوشنبه برای خراسان‌شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی، سه شنبه برای ارتفاعات البرز، ارتفاعات شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان و چهارشنبه در بخش‌هایی از ارتفاعات جنوب شرق کشور، به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

امروز با توجه به افزایش سرعت باد در نوار مرزی غرب کشور پدیده گرد و غبار برای استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست.

همچنین از امروز تا سه‌شنبه در مناطقی از شمال شرق، شرق (به ویژه منطقه زابل)، جنوب شرق، بخش‌هایی از سمنان و شمال اصفهان و علاوه بر مناطق ذکر شده، روز دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور و سه‌شنبه در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب در برخی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. چهارشنبه در نیمه غربی کشور این شرایط انتظار می‌رود.

طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

65  +    =  71