ثبت نام مجدد نهضت ملی مسکن از ساعت ۱۲ امروز آغاز می‌شود

همچنان مثل گذشته تناسبی بین متقاضیان واجد شرایط با میزان آورده وجود ندارد. بر اساس آخرین آماری که بانک مسکن ارایه داده تا کنون ۲۸۱ هزار نفر به حساب خود در این طرح پول واریز کرده‌اند، در حالی که تعداد افراد تایید شده ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است؛ یعنی فقط یک هشتم متقاضیان موثر، آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند. بر این اساس بیم آن می‌رود که تعلل متقاضیان در واریز آورده، پروژه را با تورم‌های آتی مواجه و به سرنوشت مسکن مهر دچار کند.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، در متن این اطلاعیه آمده است: با توجه به شناسایی ظرفیت مازاد در زمین‌های تامین شده قبلی یا تامین زمین جدید برای احداث واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در برخی از شهرهای کشور، به اطلاع می رساند متقاضیان واجد شرایط مسکن می‌توانند از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه با مراجعه به سامانه طرح های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir نسبت به ثبت نام در این شهرها اقدام کنند.

لازم به ذکر است صرفا در شهرهائی ثبت نام صورت می پذیرد که ظرفیت مازاد زمین وجود داشته باشد یا زمین جدید شناسائی و تامین شده باشد و بدیهی است در صورت تامین زمین در سایر شهرهای کشور در روزهای آتی، سامانه در این شهرها نیز به تدریج بازگشائی می شود.

همچنین ثبت نام از متقاضیان در سقف ظرفیت مازاد زمین‌های تامین شده قبلی یا زمین‌های تامین شده جدید در هر شهر انجام و پس از تکمیل ظرفیت ثبت نام در هر شهر، سامانه در آن شهر بسته می‌شود.

شایان ذکر است مطابق مفاد قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آیین‌نامه مربوطه به آن، شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و پالایش متقاضیان به شرح ذیل است.

الف – شرایط متقاضیان:

بر اساس ماده (۱) آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن شرایط متقاضیان جهت ثبت نام به شرح ذیل است.

متقاضی و افراد تحت سرپرستی، باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی باشد.

متقاضی باید از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. (فرم ج سبز).

متقاضی باید متأهل یا سرپرست خانوار باشد.

افراد ذیل می‌توانند بدون شرط تاهل و بدون شرط سرپرست خانوار بودن در زمره متقاضیان واجد شرایط قرار گیرند:

– زنان مجرد مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن

– مردان مجرد مشروط به داشتن حداقل ۴۵ سال سن

– نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور

– معلولان جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور.

– بیماران خاص بر اساس ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

– مردان مجرد بین ۲۳ تا ۴۵ سال تمام به شرط ارائه تعهدنامه محضری در خصوص ارائه سند رسمی ازدواج در زمان واگذاری واحد

– متقاضی باید دارای دست‌کم پنج سال سابقه سکونت اخیر در شهر مورد تقاضا باشد.

سابقه سکونت برای مهاجران از کلان‌شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می یابد. برای کارمندان دولت و نیروهای مسلح که به استناد حکم دستگاه و سازمان (ارگان) نظامی ذی ربط و روحانیونی که با تائید مرکز مدیریت حوزه های علمیه منتقل شوند (به استثناء استان تهران) این سابقه ملاک عمل نخواهد بود.

تائید شرط سابقه سکونت کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح بر اساس تائیدیه معاونین منابع انسانی واحدهای تابعه استانی نیروهای مسلح طبق دستورالعمل مصوب ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود.

– متقاضیان شهرهای جدید باید دارای سابقه سکونت دست‌کم پنج سال اخیر در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر باشند.

– متقاضی باید در پنج سال اخیر تسهیلات ساخت یا خرید مسکن از سیستم بانکی دریافت نکرده باشد.

متقاضیان واجد شرایط تائید شده در سامانه، باید برای استفاده از واحدهای مسکونی این برنامه حائز شرایط زیر نیز باشند:

– نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و …).

– توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی بر اساس قیمت تمام‌شده طی مراحل ساخت.

آغاز ثبت‌نام مجدد نهضت ملی مسکن از ساعت ۱۲ امروز

ب – مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام:

– بارگذاری تصویر کارت ملی متقاضی

– بارگذاری تصویر شناسنامه متقاضی و افراد تحت سرپرستی

– بارگذاری تصویر گواهی سرپرستی در صورت ضرورت

– متقاضی باید پس از ثبت نام جهت بارگذاری تصاویر مدارک یادشده به بخش «مشاهده و پیگیری درخواست» در سامانه طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس saman.mrud.ir مراجعه کند.

– پس از پالایش اطلاعات متقاضیان و با اطلاع رسانی های آتی، نیاز است اصل مدارک بارگذاری شده فوق الذکر، جهت تشکیل پرونده به ادارات کل راه و شهرسازی یا دیگر متولیان طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی ارائه شود.

ج – پایش و اطلاع‌رسانی:

متقاضی پس از ثبت نام نهایی، می‌تواند وضعیت همه مراحل کار خود را از طریق بخش «مشاهده و پیگیری درخواست» در سامانه طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس saman.mrud.ir  پیگیری کند.

بررسی عدم دریافت زمین، مسکن و تسهیلات یارانه‌ای توسط متقاضی از طریق سامانه فرم «ج» وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

د- سایر شرایط ثبت نام در طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی

متقاضی همه شرایط فوق را مطالعه کرده و آن را می‌پذیرد.

ثبت‌نام در سامانه طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به معنای تأیید شرایط متقاضی و تعهد ارائه واحد مسکونی به متقاضی نیست.

هر زمان که واجد شرایط نبودن متقاضی برای دستگاه‌ و نهاد متولی اجرای طرح محرز شود، متقاضی از طرح جاری حذف شده و حق هیچ‌گونه اعتراض نخواهد داشت.

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  8  =  80