هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۴/۲۹

کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما در شمال کشور

طی پنج روز آینده، به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، در برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوبی کرمان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید موقت همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، از روز جمعه بر شدت بارش در این مناطق افزوده می‌شود. همچنین در ساعات بعدازظهر یکشنبه در شرق و ارتفاعات فارس نیز رگبار پراکنده با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

از اواخر وقت امروز با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، در استان‌های گیلان، مازندران و پنجشنبه در گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

از جمعه تا یکشنبه بارش در استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز تشدید می‌شود. همچنین شنبه در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار ورعدوبرق همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود که یکشنبه بارش این مناطق نیز تشدید می‌شود.

دمای هوا از امروز تا یکشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و از پنجشنبه تا یکشنبه در شمال غرب بین ۴ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد. طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق با خیزش گردوخاک همراه خواهد بود. همچنین طی دو روز آینده در بعضی ساعات در نوار غربی کشور نیز پدیده گردوغبار رخ می‌دهد. امروز دریای عمان و تنگه هرمز، در پنج روز آینده شرق دریای عمان و از اواخر وقت چهارشنبه تا شنبه دریای خزر مواج است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

57  −    =  50