هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۸/۱۴

تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور

امروز در خراسان جنوبی خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال سمنان گیلان، ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی شرق سیستان وبلوچستان و ارتفاعات استان‌های هرمزگان و کرمان بارش پراکنده و وزش باد شدید وقتی رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، یکشنبه و دوشنبه در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. همچنین یکشنبه در برخی مناطق خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، هرمزگان و دوشنبه علاوه بر مناطق فوق در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

سه شنبه در شمال غرب  و ساحل غربی خزر، ارتفاعات البرز غربی، خراسان رضوی خراسان جنوبی و جنوب سیستان و بلوچستان ارتفاعات هرمزگان ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موفتی پیش بینی می‌شود؛ چهارشنبه نیز در شمال غرب، بخش‌هایی از کرمان هرمزگان و بوشهر بارش رخ می‌دهد.

لازم به ذکر است روز‌های یکشنبه و دوشنبه در اردبیل و و استان‌های ساحلی خزر و سه شنبه و چهارشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما پیش بینی می‌شود.

طی این مدت در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به شکل برف انتظار می‌رود یکشنبه و دوشنبه در دامنه‌های جلویی البرز و سه شنبه و چهارشنبه در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید موقتی و احتمال گرد و خاک رخ می‌دهد قابل ذکر است طی یکشنبه و دوشنبه مرکز و شرق خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

14  +    =  19