هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۱/۱۸

توده گرد و خاک وارد کشور می‌شود

براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز سامانه بارشی نیمه غربی کشور دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران، نیمه شمالی فارس، شمال بوشهر، کرمان، جنوب و غرب یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سواحل دریای خزر را فراخواهد گرفت و موجب بارش باران و برف وزش باد در این مناطق می شود.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف است و در مناطق گرمسیر رگبار باران گاهی رعد و برق رخ می دهد چهارشنبه بارش در شمال غرب غرب شمال خوزستان، چهار محال و بختیاری سواحل دریای خزر دامنه ها و ارتفاعات البرز خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی ادامه خواهد داشت.

پنجشنبه در نوار شمالی و غرب کشور بارش وزش باد و کاهش نسبی دما ادامه خواهد داشت. جمعه بارش در شمال غرب ،غرب و دامنه های جنوبی البرز تضعیف شده و در سواحل دریای خزر خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان تداوم خواهد داشت.

شنبه بارش در سواحل دریای خزر داشته و ارتفاعات البرز و برخی مناطق واقع در مرکز کشور ادامه خواهد داشت.

همچنین از روز چهارشنبه تا جمعه در نوار شمالی و غربی کشور کاهش نسبی دما رخ می دهد که در شمال غرب و سواحل دریای خزر کاهش دما تا حدود ۵ تا ۱۰ درجه پیش بینی می شود. در سه روز آینده وزش باد در اغلب مناطق کشور قابل ملاحظه است دریای خزر چهارشنبه و پنجشنبه و خلیج فارس امروز و پنجشنبه مواج است.

توده گردوخاک که بر روی کشور عراق شکل گرفته در ساعات آینده با حرکت شرق سوی خود، نوار غربی کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. بنابراین در غرب و جنوب غرب کشور احتمال وقوع گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا و دید افقی وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  5