هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۱/۱۹

استان های ساحلی کاهش محسوس دما را امروز ۱۹ بهمن تجربه خواهند کرد

بارش امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و غرب کشور انتظار می‌رود پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی ارتفاعات و دامنه‌های البرز شمال شرق و جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر شمال شرق ارتفاعات زاگرس مرکزی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بارش امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و غرب کشور انتظار می‌رود پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی ارتفاعات و دامنه‌های البرز شمال شرق و جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر شمال شرق ارتفاعات زاگرس مرکزی ادامه خواهد داشت.

شنبه مجدد سامانه بارشی دیگری موجب بارش در نواحی شمال غرب غرب ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی ارتفاعات و دامنه‌های البرز و سواحل غربی دریای خزر خواهد شد.

یکشنبه سامانه بارشی تقویت شده و علاوه بر این نواحی در بخش‌هایی از شمال شرق، جنوب غرب و شمال استان فارس فعالیت خواهد داشت. چهارشنبه در نیمه غربی مرکز استان‌های واقع بر دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر و پنجشنبه در غالب نقاط کشور کاهش دما انتظار می‌رود و هوای سرد در این نواحی تا روز جمعه ماندگار است.

گفتنی است چهارشنبه کاهش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و اردبیل و پنجشنبه در شمال شرق کشور محسوس خواهد بود. امروز در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان جنوب و شرق اصفهان، شمال و شرق فارس خراسان جنوبی و پنجشنبه کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و گردخاک و در مناطق مستعد طوفان گردوخاک و کاهش دید افقی انتظار می‌رود.

طی سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود. همچنین امروز خلیج فارس و طی روز‌های پنجشنبه و جمعه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

73  −  70  =