پاییز زیان بار در حمکت صبا/رشد بدهی های حکمت در نه ماهه 1401

جمع بدهی های شرکت بیمه حکمت صبا در پایان آذر ماه 763 میلیارد تومان بوده که نسبت به ابتدای سال 76 درصد رشد داشته است. از این رقم 45 درصد (343 میلیارد تومان) آن مربوط به ذخیره حق بیمه عاید نشده می باشد.

به گزارش ریسک نیوز شرکت بیمه حکمت صبا گزارش عملکرد خود را منتشر کرد.

این شرکت بیمه ای در مقطع 9 ماهه منتهی به آذر 1401 سود خالصی معادل 9 میلیارد تومان شناسایی کرد؛ این در حالی است که در دوره مشابه قبل زیان خالص 32 میلیارد تومانی ساخته بود. اگرچه بررسی بیشتر گزارش این شرکت بیمه ای نشان می دهد سود خالص محقق شده در 6 ماهه رقمی معادل 15 میلیارد تومان بوده و به این ترتیب شاهد تحقق زیان 6 میلیارد تومانی در 3 ماهه پاییز برای حکمت صبا بودیم.

درآمد حق بیمه ناخالص نسبت به مقطع مشابه رشد 92 درصدی را تجربه نمود و میانگین درآمدهای بیمه ای نیز افزایش 91 درصدی داشت. با این حال، نسبت خسارت به 64 درصد در 9 ماهه سال جاری رسید. این در حالی است که  این نسبت در مقطع 6 ماهه سال جاری 59 درصد بوده است.

در بازه مورد بررسی هزینه های بیمه ای به طور متوسط 41 درصد رشد کرد. هم چنین هزینه های عمومی و اداری با افزایش 44 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل همراه بود.

جمع بدهی های شرکت در پایان آذر ماه 763 میلیارد تومان بوده که نسبت به ابتدای سال 76 درصد رشد داشته است. از این رقم 45 درصد (343 میلیارد تومان) آن مربوط به ذخیره حق بیمه عاید نشده می باشد.

در سمت دیگر صورت وضعیت مالی هر چند شاهد رشد 45 درصدی جمع دارایی ها به رقم 1.115 میلیارد تومان بودیم اما نکته نگران کننده در ترکیب این سبد آن که حدود نیمی از دارایی ها به مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان و حدود 30 درصد دیگر به دارایی های ثابت مشهود اختصاص یافته که این موضوع باعث شده سبد دارایی های بیمه حکمت صبا کم بازده و غیر مواد باشد.

کاهش حدود 20 درصدی مانده سرمایه گذاری های شرکت نیز از دیگر نکات قابل اشاره در نه ماهه نخست سال جاری است. درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای در نه ماهه نخست سال جاری نیز تنها 6.3 میلیارد تومان بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

18  −    =  16