هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۲/۰۲

جوی آرام و پایدار در اغلب نقاط کشور حاکم است

امروز سه شنبه و چهارشنبه در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است، پنجشنبه در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر ارتفاعات و دامنه در زاگرس مرکزی و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، جمعه علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور نیز بارش انتظار می‌رود روز شنبه در بخش‌هایی از سواحل غربی دریای خزر، شمال شرق و جنوب غرب کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

امروز در نواحی شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، مرکز شرق و جنوب شرق و چهارشنبه در مناطقی از شمال شرق، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی کشور کاهش دما رخ خواهد داد

علاوه براین روز‌های سه شنبه و چهارشنبه با افزایش نسبی دما و افزایش سرعت وزش باد در ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی وقوع بهمن دور از انتظار نیست. همچنین طی این دو روز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل روند افزایش نسبی دما ادامه خواهد داشت و طی روز‌های پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی کشور کاهش ۸ تا ۱۰ درجه دما رخ خواهد داد.

امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه تنگه هرمز مواج خواهند بود. همچنین سه شنبه و جمعه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×  4  =