هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۲/۲۳

بارش باران و رگبار پراکنده در بیشتر نقاط کشور

امروز در مناطقی از غرب، جنوب غرب، جنوب مرکز، شرق و استان کرمان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین در ساحل دریای خزر نیز وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما همراه با ابرناکی و بارش باران و در ارتفاعات البرز شرقی بارش برف رخ می‌دهد چهارشنبه در مناطقی از یزد، کرمان سیستان و بلوچستان و همچنین در سواحل شمالی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

در استان‌های مرزی شرق و جنوب شرق کشور وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود همچنین با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بتدریج در نوار غربی کشور بارش آغاز می‌شود در این روز در نیمه شمالی خوزستان ایلام و جنوب لرستان بارش شدت خواهد داشت.

پنج شنبه گستره فعالیت سامانه در غرب شمال غرب دامنه‌های جنوبی البرز و شمال خوزستان می‌باشد. در قزوین و تهران بارش شدت خواهد داشت در ضمن در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان نیز رگبار پراکنده رخ میدهد و در سواحل دریای خزر نیز رگبار باران و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

جمعه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی و در مناطق مرزی واقع در نوار شرقی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در البرز، تهران و سمنان رگبار پراکنده و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

شنبه در ارتفاعات شرقی البرز، ارتفاعات کرمان جنوب استان سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود بتدریج این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود و در نیمه غربی کشور جوی آرام همراه روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.

گفتنی است، امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش دما رخ خواهد داد که ماندگاری هوای خنک تا روز پنج شنبه گزارش شده است همچنین طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر و پنجشنبه، جمعه و شنبه نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

42  +    =  46