هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۲/۲۴

سامانه بارشی جدید از سمت غرب وارد کشور می شود

امروز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در استان‌ها آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان خوزستان، همدان، زنجان، غرب چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق در نواحی مستعد تگرگ و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بیشینه شدت بارش در استان‌های خوزستان لرستان و ایلام انتظار می‌رود. همچنین امروز در بخش‌هایی از ارتفاعات و دامنه‌های البرز سواحل دریای خزر، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

پنجشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب جنوب غرب، سواحل دریای خزر ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین البرز، تهران و سمنان سامانه بارشی فعالیت خواهد داشت و در بخش‌هایی از مرکز شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده انتظار می‌رود.

جمعه در مناطقی از شمال غرب سواحل شرقی دریای خزر و نوار شرقی کشور و شنبه در ارتفاعات کرمان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، یکشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری در شمال غرب و غرب کشور بارش آغاز خواهد شد.

گفتنی‌است امروز در نواحی شرق و جنوب شرق و پنجشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب به تدریج مرکز شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات روز افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد گردوخاک انتظار می‌رود.

امروز دریای خزر و دریای عمان مواج خواهند بود. همچنین از بعد از ظهر پنجشنبه تا یکشنبه نیمه شرقی خلیج فارس به تدریج تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

37  −    =  33