بیش از 60 درصد از حرفه ای های منطقه MENA ترجیح می دهند که خوداشتغال باشند

یک مطالعه توسط پلتفرم جستجوی کار خاورمیانه Bayt.com و شرکت تحقیقاتی بریتانیایی YouGov نشان داده که 64 درصد از متخصصان در منطقه MENA، خوداشتغالی را به جستجوی کار در یک شرکت ترجیح می دهند.

به گزارش ریسک نیوز، کارآفرینی در حال تبدیل شدن به یک انتخاب شغلی جایگزین در منطقه MENA برای کسانی است که نمی خواهند کل روز را کار کنند.

مطالعه اخیر توسط پلتفرم جستجوی کار خاورمیانه Bayt.com و شرکت تحقیقاتی بریتانیایی YouGov نشان داد که 64 درصد از متخصصان در منطقه MENA، خوداشتغالی را به جستجوی کار در یک شرکت ترجیح می دهند. در مقایسه با این، حدود 24 درصد از متخصصان مایل به استخدام شدن در یک شرکت هستند.

این مطالعه بر روی 1800 مرد و زن بین 18 سال و بالاتر انجام شد. پاسخ دهندگان از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (امارات متحده عربی، عربستان سعودی، عمان، قطر، بحرین)، منطقه شام (لبنان، اردن، سوریه، عراق، فلسطین)، شمال آفریقا (مصر، مراکش، الجزایر، تونس، سودان) و پاکستان بودند.

اگرچه رئیس خود بودن ممکن است جذاب باشد، اما همواره راه آسانی نیست. حدود 30 درصد از پاسخ دهندگانی که خوداشتغال هستند ذکر کردند که در حالی که کسب و کار آن ها به خوبی تثبیت شده است، عملکرد خوبی ندارد.

حدود 6 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که در مرحله تعطیلی کسب و کار خود هستند، در حالی که 14 درصد در مورد سرمایه گذاری خود نامطمئن هستند. در همین حال، 27 درصد از پاسخ دهندگان ذکر کرده اند که کسب و کار آن ها به خوبی تثبیت شده و عملکرد خوبی دارد.

در میان افرادی که در یک شرکت مشغول به کار هستند اما می خواهند سفر کارآفرینی خود را آغاز کنند، تنها 24 درصد در این کار تلاش کرده و شکست خورده اند. موانع مالی مانند ناتوانی در دریافت حمایت مالی، بلاتکلیفی اقتصادی، عدم توانایی در تامین مالی کسب و کار خود و هزینه بالای پیاده سازی فناوری از جمله عواملی بود که این افراد را از راه اندازی کسب و کار خود در گذشته باز داشت.

این را می توان با پاسخ دهندگانی که استخدام در یک شرکت را ترجیح می دهند مقایسه کرد: آن ها تاکید می کنند که درآمد منظم (41 درصد)، فرصت برای یادگیری مهارت های جدید (45 درصد)، اشتغال پایدار (39 درصد) و مزایایی مانند تامین اجتماعی و بیمه درمانی (29 درصد) برخی از دلایل اصلی هستند که آن ها را به داشتن شغل کارمندی سوق می دهد. آن ها همچنین احساس کردند که کمبود منابع مالی برای شروع کسب و کار خود (31 درصد) شرایط اقتصادی نامطلوب (25 درصد) و نیاز به ساعات کاری ثابت (24 درصد) آن ها را از کارآفرینی دور نگه می دارد.

درک کارآفرینی

وقتی از آن ها پرسیده شد که کارآفرینی چقدر آسان یا دشوار است، 53 درصد از پاسخ دهندگان ادعا کردند که راه اندازی یک کسب و کار در کشورهای خود دشوار است.

با این حال، آن ها همچنین امیدوارند که حمایت دولت در قالب تسهیل مقررات برای راه اندازی کسب و کار، کاهش مالیات، دسترسی به نیروی کار ماهر، و رقابت تنظیم شده بین کسب و کارها می تواند به کارآفرینان مشتاق در منطقه کمک کند.

حدود 32 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که نوآوری کلید موفقیت در کارآفرینی است. به دنبال آن دسترسی به بودجه، استخدام افراد مناسب و ارتباط نزدیک با مشتریان است.

به طور کلی، چشم انداز مثبتی نسبت به کارآفرینی در منطقه MENA وجود دارد زیرا اکثر پاسخ دهندگان (85 درصد) احساس می کنند که کارآفرینان فرصت محور هستند و به ایجاد کسب و کار جدید کمک می کنند (83 درصد).

کارآفرینان همچنین به عنوان منبع نوآوری و خدمات برای جامعه، مربیان برای کارآفرینان آینده و ریسک پذیران موثر شناخته می شوند.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://yourstory.com/ys-gulf/over-60-percent-mena-professionals-prefer-self-employment

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟