هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۲/۳۰

فعال شدن سامانه بارشی در نوار غرب کشور

امروز سامانه بارشی در نوار غربی کشور فعال شده و سبب رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شمال غرب برخی نواحی غرب و جنوب غرب همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و غرب تهران می‌شود در نواحی مستعد احتمال ریزش تگرگ وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، در جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان ایلام و لرستان نیز وزش باد شدید و نفوذ گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید ادامه خواهد داشت. در مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور نیز ابرناکی رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و خیزش گردوخاک رخ می‌دهد یکشنبه این وضعیت در مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت.درضمن طی دو روز اخیر در سواحل دریای خزر به ویژه در گیلان و غرب مازندران بارش باران با احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

دوشنبه در نوار غربی کشور جوی پایدار همراه با روند افزایشی دما حاکم می‌شود در نوار شرقی شامل کل منطقه خراسان، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان افزایش ابر رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و بتدریج سامانه از مرز‌های شرقی خارج میشود سه شنبه در برخی مناطق واقع در شمال غرب ارتفاعات البرز مرکزی، شرق سمنان و خراسان رضوی نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد،

چهارشنبه در استان‌های واقع در مرز غربی کشور و برخی نقاط واقع در شمال غرب ابرناکی رگبار پراکنده گاهی وزش باد و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

گفتنی است روز یکشنبه در غرب، جنوب غرب مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز و روز دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البزر وزش باد به نسبت شدید گاهی با خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

امروز و فردا در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز نیز کاهش نسبی دما رخ میدهد و از روز دوشنبه تا چهارشنبه در این مناطق روند افزایش دما حاکم می‌شود در شمال شرق و شرق کشور کاهش نسبی دما در روز‌های یکشنبه و دوشنبه و افزایش نسبی از روز سه شنبه می‌شود. همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز شنبه و یکشنبه مواج است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  ×    =  72