قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۷/۱۶

هفته‌ای که گذشت، هفته سختی برای طلا بود زیرا بازار جهانی شاهد طولانی‌ترین روند زیان روزانه خود در هفت سال گذشته بود و قیمت‌ها نزدیک به پایین‌ترین سطح خود از مارس در نوسان بودند.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، اگرچه قیمت طلا همچنان می‌تواند در کوتاه‌مدت کاهش بیشتری پیدا کند، برخی تحلیلگران اظهار کردند که ممکن است نوری در انتهای تونل وجود داشته باشد. این فلز گرانبها با افزایش اندک، روز جمعه و آخرین روز بازارکاری را پایان می‌دهد و ۹ روز زنجیره باخت تمام می‌شود.

افزایش روز جمعه پس از آن رخ داد که قیمت طلا به پایین‌ترین حد خود در هفت ماه اخیر رسید و داده‌ها نشان داد اقتصاد ایالات‌متحده در ماه گذشته ۳۳۶ هزار شغل ایجاد کرده است که به طور قابل‌توجهی از انتظارات بازار پیشی گرفته است. با این حال، به گفته برخی از تحلیلگران، رشد ناامیدکننده دستمزدها و نرخ بیکاری بدون تغییر به فدرال رزرو فرصت می‌دهد تا نرخ‌ها را در ماه آینده بدون تغییر نگه دارد.

اگرچه طلا طولانی‌ترین روند باخت روزانه خود را در نزدیک به یک دهه گذشته متوقف کرده است اما همچنان هفته را با کاهش یک درصدی به پایان می‌رساند و این پس از کاهش ۴ درصدی طلا در هفته گذشته صورت گرفت.

اگر شاهد افزایش قیمت باشیم، می‌تواند نشانه شروع یک ساختار بلندمدت صعودی جدید باشد. در عین حال، بسیاری از تحلیلگران در مورد طلا بی طرف می‌مانند و منتظرند ببینند آیا بازده اوراق به اوج خود رسیده است یا خیر.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، افزایش بیشتر در بازده اوراق قرضه بلندمدت همچنان بزرگترین محرک قیمت طلاست. فروش این فلز گرانبها در این هفته زمانی رخ داد که بازده اوراق قرضه ۳۰ ساله ایالات‌متحده برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ به ۵ درصد افزایش یافت، در حالی که بازده اوراق ۱۰ ساله به بالاترین حد خود در ۱۶ سال گذشته یعنی ۴.۸ درصد رسید.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  39  =  44