قیمت دلار امروز ۱۴۰۲/۰۷/۱۷

قیمت دلار دیروز یک پله صعود کرد و با افزایش هزار و ۳۵۰ تومانی با قیمت ۵۱ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد. این اسکناس همزمان با بازگشایی بازارها روند شارپی بیشتری داشت و به کانال ۵۲ هزار تومانی نیز ورود کرد، اما در میانه معاملات روند قیمت‌ها در بازارهای مالی کمی تعدیل شد و دلار به کانال ۵۱ هزار تومانی برگشت.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بررسی بازار ارز از حجم بالای خرید در ساعات نخست بازار روز گذشته حکایت داشت اما همزمان با تعدیل قیمت‌ها خریداران جای خود را به فروشنده‌ها دادند و مقداری عرضه بالا رفت.

روز گذشته علاوه بر اخبار مربوط به جنگ در خاورمیانه، موضوع بسته شدن بازار هرات به دلیل زلزله‌های پیاپی در افغانستان، محکومیت آمریکا به واریز خسارت ۴۳ میلیون دلاری به حساب ایران در پی نقض تعهدات دولت آمریکا مبنی بر ترتیب انتقال اقلام غیرنظامی ایران مطابق با بیانیه الجزایر از دیگر اخباری بود که مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. اما سیگنال ناامنی‌ در منطقه تقاضاهای جدید را وارد بازار ارز کرد.

تحلیلگران بازارهای مالی محدوده ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومانی را خط مقاومت جدید قیمت دلار می‌دانند و قیمت ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومانی را خط حمایتی این اسکناس توصیف می کنند.

قیمت دلار از کف کانال ۴۹ هزار تومانی که بیشترین نوسان قیمت را در این محدوده داشت، تا محدوده ۵۱ هزار و ۷۷۰ تومانی فعلی، با رشد ۵.۶۱ درصدی همراه بوده است. از همین رو کارشناس اقتصادی تاکید می‌کنند نوسانات ۱۰ درصدی قیمت طبیعی است. آنها ارزش ذاتی این اسکناس را با توجه به رشد نقدینگی در کریدور هفتم می‌دانند و معتقدند هنوز برای شکست سقف قبلی قیمت دلار زود است که شاهد پیک دوم رشد شارپی این اسکناس باشیم.

دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز افزایشی شد. دلار هرات در بازار پشت خطی دو هزار و ۲۵۰ تومان رشد داشت و با قیمت ۵۲ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه نیز با قیمت ۵۲ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش رسید.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته ۱۶ مهر در سایت مرکز مبادله ایران اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۰۹ تومان عرضه شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۴۶۳ تومان عرضه شد و تغییر قیمتی نداشتند. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو با رقم ۵۵ هزار و ۵۲۵ تومان معامله شد و رشد دو هزار تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با رقم ۴۳ هزار و ۶۶۲ تومان عرضه شد. یوروی حواله نیز با با رقم ۳۹ هزار و ۶۹۳ تومان عرضه شد.

روز گذشته درهم امارات افزایش ۶۶۰ تومانی داشت و با قیمت ۱۴ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد.در سایت بازار  متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۰۱ تومان مبادله شد.  اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۱ تومان عرضه شد.

 

 منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  +    =  13