سکه یک‌میلیون تومان ارزان شد

عقبگرد پلکانی دلار

نرخ شاخص ارزی در دومین روز متوالی کاهشی ثبت شد. درحالی‌که در روزهای ابتدایی هفته قیمت دلار آزاد با خروج از بازه آرامش خود به کانال قیمتی ۵۳هزار تومانی رسیده بود در بازار روز گذشته نرخ این ارز مجددا کاهشی و در مرز ۲ کانال ۵۱ و ۵۲ هزار تومانی به فروش رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بررسی‌های به‌عمل‌آمده از معاملات فردایی این ارز در عصر روز گذشته گویای آن است که معاملات آتی این ارز نیز در میانه‌های کانال ۵۱هزار تومانی صورت می‌پذیرد.

Untitled-2 copy

به عقیده تحلیلگران ارزی این روند کاهشی ناشی از تخلیه هیجانات در بازار است.  با آغاز درگیری‌های منطقه‌ای موجی از انتظارات تورمی در بازار تهران به‌وجود آمد و فضای معاملات ارزی را هیجانی کرد؛ اما با گذشت زمان این هیجانات به مرور کاهش یافت و نرخ ارز دچار عقبگرد پله‌ای شد. به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی این کاهش قیمت عدم ارتباط تنش‌های نظامی با ایران باشد. درنهایت قیمت هر برگ دلار آزاد در معاملات عصر روز گذشته به رقم 52هزار تومان رسید. روند قیمت سکه طلا نیز در بازار روز گذشته کاهشی بود. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار روز چهارشنبه حدود یک‌میلیون تومان افت قیمت را تجربه کرد و به رقم 28میلیون و 500هزار تومان رسید.

 دلار عقب‌تر از دیگر ارزها

دیروز چهارشنبه 19مهرماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیر رسمی بازار ارز تهران کاهشی بود. قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز سه‌شنبه از سطوح قیمتی انتهای کانال 52هزار تومانی بازگشت و رقم 52هزار و 50تومان معامله می‌شد در بازار دیروز افت قیمت 50تومانی دیگری را نیز تجربه کرد تا در واپسین معاملات نقدی روز چهارشنبه در رقم 52هزار تومان ثبت شود. البته معاملات فردایی این ارز کاهش قیمت‌های بیشتری را تجربه کرد. نرخ اسکناس آمریکایی در معاملات آتی عصر روز گذشته در بازه قیمتی 51هزار و 650 تا 51هزار و 750تومان به ثبت رسید. اما نکته قابل توجه در بازار روز گذشته، کاهش قیمت چشمگیر دیگر ارز‌ها نسبت به دلار بود. نرخ دیگر ارز‌ها در بازار غیر رسمی روز گذشته روندهای کاهشی جدی‌تری را تجربه کردند.

هر برگ اسکناس یورو در بازار روز گذشته حدود 760تومان نسبت به نرخ روز سه‌شنبه کاهش یافت و در رقم 55هزار و 70تومان به فروش رسید. پوند انگلستان نیز در بازار روز چهارشنبه کاهش قیمت 800تومانی را از خود به ثبت رساند.  برخلاف نوسان‌های مشاهده‌شده در بازار ارز غیر رسمی، بررسی روند نرخ ارز در معاملات رسمی مرکز مبادله ارز و طلا حاکی از تداوم شرایط ارامش در این بازار است. نرخ اسکناس مرکز مبادله در بازار روز گذشته با نوسان کاهشی ناچیز نسبت به نرخ روز پیشین همچنان در کانال 41هزار تومانی به فروش رسید. نرخ حواله رسمی نیز در بازار دیروز تغییر چشمگیری نداشت و در رقم 37 هزار و 461تومان ثبت شد. در این میان روز گذشته رواط عمومی مرکز مبادله ارز و طلا نیز از عرضه ۲۲۷میلیون دلار به‌صورت حواله در ۱۸مهر ماه خبر داد که به عقیده کارشناسان ارزی، این خبر نشانگر شرایط مناسب ذخایر ارزی کشور است.

 تابلوهای قرمز بازار طلا

همزمان با افت قیمت‌ها در بازار ارز، نرخ قطعات مختلف سکه طلا نیز در بازار دیروز کاهشی بود. هر قطعه سکه طلا ضرب امامی یک میلیون تومان ارزان‌تر از بازار روز سه‌شنبه و در رقم 28میلیون و 500هزار تومان به فروش رسید.  ربع و نیم سکه نیز با افت قیمت یکسان 400هزار تومانی در ارقام 15میلیون و 590هزار تومان برای نیم‌سکه و 10میلیون و 590هزار تومان برای ربع‌سکه به فروش رسیدند. هر گرم طلای 18عیار نیز در بازار دیروز حدود 50هزار تومان ارزان شد.

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  6  =  30