قیمت دلار امروز ۱۴۰۲/۰۷/۲۲

قیمت دلار در حالی هفته سوم مهر را پشت سر گذاشت که شاید بتوان گفت مهمترین رخداد سال جاری برای بازارهای مالی اتفاق افتاد. تنش در منطقه بالا گرفت و جنگ حماس و اسرائیل دلار را از منطقه امن ۴۹ هزار تومانی خارج کرد. با وجودی که اسکناس دلار به منطقه ۵۰ هزار تومانی ورود کرد و با پرش‌های بیش از هزار تومانی از نیمه کانال ۵۳ هزار تومانی هم فراتر رفت اما در نهایت با روند کاهشی در روزهای پایانی هفته گذشته به کانال ۵۱ هزار تومانی برگشت. در آخرین معامله هفته گذشته دلار با قیمت ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، هفته پیش برخی معامله‌گران عجول متضرر شدند و برخی دیگر نیز در لاک احتیاطی فرو رفتند. با وجود اینکه هنوز درگیری میان حماس و اسرائیل ادامه دارد اما به نظر می‌رسد موضوع تمدید برخی تحریم‌های ایران که به روزهای پایانی نزدیک شده است، محرک فعال‌تری برای رشد قیمت دلار خواهد بود.

این در حالی است که جانت یلن، روز چهارشنبه ۱۹ مهر در حاشیه نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در مراکش به خبرنگاران گفت: «تحریم‌های جدید علیه ایران، به ‌دلیل حمله حماس به اسرائیل منتفی نیست. اگرچه هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده، اما همه گزینه‌‌ها برای تحریم ایران روی میز است.»

در همین راستا علی اوجی وزیر نفت (جمعه، ۲۱ مهرماه) در جمع مردم و مسئولان شهرستان لامرد با بیان اینکه امروز بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کنیم، اظهار کرد: «در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تولید نفت هستیم که برای آن هم در جهان مشتری داریم؛ همه اینها در شرایط سخت تحریم‌ها انجام شده و آمریکا هیچ چراغ سبزی نشان نداده و در این مدت آمریکا ۲۲۳ تحریم دیگر نیز اضافه کرده است.»

با این وجود به نظر می‌رسد به واسطه احتمال بالای تمدید برخی تحریم‌های ایران از یک سو و فشار جمهوری‌خواهان بر دولت بایدن برای بلوکه کردن منابع ارزی ایران در قطر از سوی دیگر، احتمال برگشت قیمت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی ضعیف باشد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز پنجشنبه ۲۰ مهر در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۰۷ تومان عرضه شد و دو تومان کاهش قیمت داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش و با رقم ۳۷ هزار و ۴۶۱ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز پنجشنبه اسکناس یورو با رقم ۵۴ هزار و ۵۵۴ تومان معامله شد و کاهش ۳۵۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۳ هزار و ۷۳۶ تومان تعیین شد. یوروی حواله نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۳۹ هزار و ۷۶۰ تومان درج شد.

در آخرین روز هفته درهم امارات با با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰ تومان معامله شد و ۴۰۰ تومان کاهش داشت. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان و  اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۰ تومان درج شد و تغییر یک تومانی داشت.

 منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  8  =  16