قیمت دلار امروز ۱۴۰۲/۰۷/۲۴

قیمت دلار روز گذشته با کاهش ۳۰۰ تومانی با قیمت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. این اسکناس در چهار روز کاری گذشته پیوسته نزولی بوده و متعاقب تخلیه هیجانات معامله‌گران، آرام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، کارشناسان اقتصادی با اشاره به رشد نقدینگی کشور که همچنان در حال بزرگ شدن است، نرخ تعادلی دلار را بالاتر از اعداد فعلی می‌دانند. به اعتقاد آنها هفته گذشته رخدادها و تنش‌های منطقه، قیمت دلار را به شکل هیجانی بالا برد اما تاثیر چندانی بر اقتصاد کشور نداشت.

فعالان اقتصادی احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار و برگشت به کریدور ۴۰ هزار تومانی را کم می‌دانند. این در حالی است که مطابق سال‌های گذشته از پاییز به بعد، به منظور واردات کالا برای بازار شب عید، تقاضا برای دلار افزایش می‌یابد. بنابراین تحلیلگران بازار، احتمال افزایش قیمت دلار در یکی دو ماه آینده را بالا می‌دانند؛ اما آنها معتقدند این اسکناس سقف قیمتی سال‌ گذشته را نمی‌شکند.

روز یکشنبه آکسیوس به نقل از دو منبع دیپلماتیک آگاه ادعا کرد که ایران روز شنبه پیامی به اسرائیل فرستاده و تاکید کرده است که خواهان تشدید بیشتر جنگ حماس و اسرائیل نیست، اما در صورت ادامه عملیات اسرائیل در غزه، مداخله خواهد کرد. بنابراین اگر دخالت ایران در درگیری ایجادشده در منطقه رنگ واقعیت به خود بگیرد، تقاضای دلار در داخل کشور را بالا می‌رود و متعاقب آن دلار صعودی خواهد شد.

روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز کاهش محدودی داشت. دلار هرات با افت ۱۵۰ تومانی با قیمت ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه نیز با قیمت ۵۰ هزار و ۵۲۰ تومان به فروش رسید و کاهش ۲۸۰ تومانی داشت.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته ۲۳ مهر در سایت معاملات الکترونیکی ارز(ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۱۰ تومان عرضه شد و چهار تومان افزایش قیمت داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار رشد و با رقم ۳۷ هزار و ۴۶۴ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۳ هزار و ۴۶۰ تومان معامله شد و کاهش ۱۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۳ هزار و ۳۳۳ تومان تعیین شد و رشد ۶۴ تومانی داشت. یوروی حواله اما کاهش ۳۶۶ تومانی داشت و با رقم ۳۹ هزار و ۳۹۴ تومان قیمت‌گذاری شد.

دیروز درهم امارات با کاهش ۶۰ تومانی با قیمت ۱۳ هزار و ۹۲۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۰۱ تومان و اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۱ تومان درج شد و تغییر یک تومانی داشت.

 

 منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  13  =  22