قیمت دلار امروز ۱۴۰۲/۰۷/۲۵

قیمت دلار روز گذشته با کاهش ۵۰۰ تومانی با رقم ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. معامله‌گران، روند عرضه و تقاضا را متعادل عنوان کردند و شرایط نزولی بازار ارز را حاصل ارزپاشی‌های بازارساز دانستند.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، معامله‌گران، تاکید غرب بر جانب‌گیری ایران در جنگ حماس و اسرائیل و موضوع احتمال تحریم‌های تسلیحاتی ایران در روزهای آینده را از چالش‌های پیش روی بازار ارز می‌دانند. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی موضوع تمدید تحریم‌ها را شایان توجه نمی‌دانند. به اعتقاد آنها شدیدتر از تحریم‌های اوباما که علیه ایران تعیین شد، نداشته‌ایم. اقتصاد ما با تحریم‌ تطبیق داده شده و تحریم‌ها اثر کوتاه‌مدت و هیجانی بر بازارهای مالی دارد.

گفتنی است در هفته‌های گذشته جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌­کننده برجام اعلام کرد به علت عدم پایبندی ایران به برجام در سال ۲۰۱۹، تروئیکا اروپایی قصد حفظ تحریم­‌های موشکی ایران را دارد. اخیرا نیز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان کرد که به تحریم‌­های تسلیحاتی ایران ادامه می‌‌دهیم، زیرا هنوز به ابزار هدف قرار دادن گسترش تسلیحات نظامی ایران مانند موشک و پهپاد نیاز داریم.

به نظر می‌رسد با تمدید این تحریم‌ها از موضوع توافق برجام بیش از گذشته دور می‌شویم. پیش از این بارها کارشناسان اقتصادی تاکید کرده بودند که موضوع رفع تحریم‌ها تنها عاملی برای روند کاهشی قیمت در بازارهای مالی است.

روز گذشته بازار هرات تعطیل بود و دلار سلیمانیه با کاهش ۲۷۰ تومانی با قیمت ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته ۲۴ مهر در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۱۴ تومان عرضه شد و چهار تومان افزایش قیمت داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار رشد و با رقم ۳۷ هزار و ۴۶۴ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۳ هزار و ۸۲ تومان معامله شد و کاهش ۴۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۳ هزار و ۳۳۳ تومان تعیین شد تغییر قیمتی نداشت. یوروی حواله نیز بدون تغییر و با رقم ۳۹ هزار و ۳۹۴ تومان قیمت‌گذاری شد.

دیروز درهم امارات کاهش ۱۰۰ تومانی داشت و با قیمت ۱۳ هزار و ۹۲۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۰۳ تومان و اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۲ تومان درج شد و تغییر یک تومانی داشت.

 

 منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

82  +    =  86