قیمت دلار امروز ۱۴۰۲/۰۷/۲۹

قیمت دلار در طول هفته گذشته هر دو روند کاهشی و افزایشی را از سر گذراند. روند کاهشی قیمت دلار در سه روز ابتدایی هفته، این اسکناس را در کف کانال ۵۰ هزار تومانی قرار داد و سه روز پایانی هفته افزایش‌های ۵۰۰ تومانی، دلار را در کریدور جدید یک پله بالا برد. اخبار مربوط به جنگ فلسطین و اسرائیل همچنان در صدر توجه معامله‌گران قرار داشت و تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران از سوی غرب، تب تقاضا در بازار را بالا برد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، در روزهای پایانی هفته با وجود اعلام رسمی سازمان ملل، مبنی بر پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران در موعد مقرر (26 مهر)، اما طرف‌های غربی حاضر به پذیرش آن نشدند و اعلام کردند به تحریم تسلیحاتی ایران ادامه خواهند داد. در همین ارتباط، بامداد روز پنجشنبه نیز، آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران اعلام کرد.

روز پنجشنبه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارتخانه خزانه‌داری آمریکا از تحریم 11 شخص و هشت نهاد خبر داد. در بیانیه این دفتر آمده این تحریم‌ها بر توسعه و پیشرفت برنامه‌های موشکی بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین ایران تاثیر می‌گذارد. همچنین فرضیه دخالت ایران در درگیری ایجاد شده در منطقه از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی همچنان مطرح است.

در همین راستا برخی از مقامات آمریکایی عنوان کردند که در صورت گسترش دامنه درگیری اسرائیل و فلسطین به خاک لبنان، جنگ شدیدی با مداخله ایران در منطقه رخ خواهد داد. در صورتی که این اخبار رنگ واقعیت به خود بگیرد احتمال تقاضای دلار در داخل کشور را بالا می‌برد و متعاقب آن، دلار صعودی خواهد شد. با این حال اما بررسی مواضع رسمی ایران در قبال جنگ غزه نشان می‌دهد، ادعای طرف‌های غربی در حد گمانه‌زنی است.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز پنجشنبه ۲۷ مهر در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۲۲ تومان عرضه شد و تغییر قیمت نداشت. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۴۷۴ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز پنجشنبه اسکناس یورو با رقم ۵۴ هزار و ۱۸۱ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۳ هزار و ۴۱۳ تومان تعیین شد. یوروی حواله نیز با رقم ۳۹ هزار و ۴۶۷ تومان قیمت‌گذاری شد.

در آخرین روز هفته، درهم امارات با قیمت ۱۴ هزار تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۰۴ تومان و اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۴ تومان درج شد و تغییر قیمت نداشت.

 منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  36  =  39