سکه لب مرز ۲۹ میلیون تومان قرار گرفت

تغییر بازه نوسان دلار؟

نرخ شاخص بازار ارز در روز‌های انتهایی هفته گذشته دچار افت قیمت شد و جایگاه خود را در کانال ۵۱‌هزار تومانی محکم کرد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، پس از شکل‌گیری مجدد نوسانات قیمتی به‌واسطه انتشار اخبار مناقشات نظامی منطقه، دلار آزاد با عبور از سطوح قیمتی کانال ۵۰‌هزار تومانی وارد کانال بالاتر شد.

7 copy

سقف قیمت این ارز در هفته گذشته رقم 51‌هزار و 300 تومان در بازار روز چهارشنبه بود که با فرا رسیدن بازار روز پنج‌شنبه این نرخ دچار تعدیل شد و در نهایت هر برگ از این اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات روز 27 مهر ماه با حدود 150 تومان افت نسبت به نرخ روز پیشین در رقم 51‌هزار و 150 تومان به فعالیت هفتگی خود پایان بخشید. به عقیده عده‌ای از کارشناسان با توجه به تداوم یافتن تنش‌ها در نوار غزه و به تبع آن افزایش سطح انتظارات تورمی در میان افراد جامعه، کانال قیمتی 51‌هزار تومانی را می‌توان محل جدید نوسان نرخ شاخص ارزی دانست. البته این در صورتی است که نهاد بازارساز با اتکا به ذخایر ارزی خود اقدام به کنترل بازار نکرده و با عملیات ارزپاشی نرخ ارز را پایین نیاورد.

در بازار روز‌های پایانی هفته گذشته روند قیمت سکه طلا نیز کاهشی بود. هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در بازار عصر روز پنج‌شنبه 330‌هزار تومان نسبت به نرخ روز پیشین افت کرد و در رقم 28 میلیون و 950‌هزار تومان به فروش رسید.

هفته رفت و برگشت دلار

با شروع درگیری‌های نظامی در نوار غزه، قیمت دلار آزاد در هفته سوم مهر ماه دچار نوسانات چشمگیری شد. در راستای نوسانات ذکر شده هر برگ دلار آزاد در حوالی روز‌های 17 و 18 مهر ماه به سطوح قیمتی کانال 53‌هزار تومانی رسید. اما با گذشت زمان و اتمام هفته سوم مهر، شاخص ارزی دچار افت قیمت شد. روند کاهشی جدید دلار به بازار هفته پایانی مهر نیز سرایت کرد. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در نخستین معاملات هفته گذشته فعالیت خود را در رقم 51‌هزار و 300 تومان آغاز کرد. روند کاهشی جدید دلار نرخ این ارز را در روز‌های میانی هفته‌ای که گذشت به کانال 50‌هزار تومانی و بازه قیمتی 50‌هزار و 200 تا 50‌هزار و 500 تومان بازگرداند. اما پس از انتشار اخبار هولناک در رابطه با موج جدید حمله‌های نظامی به نوار غزه و همچنین واکنش رسمی مقامات کشور، نمودار قیمت دلار مجددا تغییر فاز داد و افزایشی شد. در روز چهارشنبه 26 مهر دلار در سطح قیمتی روز ابتدایی هفته یعنی رقم 51‌هزار و 300تومان معامله شد. در روز پنج‌شنبه نیز قیمت دلار با تعدیل نرخ 150 تومانی در رقم 51‌هزار و 150 تومان به فعالیت خود پایان داد. حال باید دید با توجه به اتمام فعالیت هفتگی دلار در کانال 51‌هزار تومانی، بازارساز تغییر بازه نوسان دلار را خواهد پذیرفت یا مجددا با تقویت بخش عرضه نرخ را کاهش می‌دهد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  7  =  56