پیش بینی قیمت دلار ۵ اسفند ۱۴۰۲ / سقف قیمت دلار تا پایان سال شکسته می‌شود؟

قیمت دلار ر روزهای پایانی بهمن و هفته نخست اسفند با وجود تلاش سیاست‌گذار برای فریز قیمت، با بازدهی مثبت و افزایش هزار و ۴۰۰ تومانی بسته شد. کارشناسان اقتصادی برای پیش‌بینی قیمت دلار، رشد پلکانی را پیش‌بینی می‌کنند و معتقدند این اسکناس تا پایان سال سقف قیمتی قبلی را می‌شکند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار هفته اخیر را با رشد بازدهی و افزایش هزار و ۴۰۰ تومانی قیمت به پایان رساند. سیاست‌گذار تلاش زیادی دارد تا پیش از انتخابات قیمت این اسکناس را فریز کند اما فشار تقاضای پایان سال آرایش صعودی به دلار داد.

کارشناسان اقتصادی منطقه ۵۶ هزار تومانی را محدوده‌ای مهم برای دلار می‌دانند و می‌گویند با توجه به اینکه در هفته جاری این منطقه از دست رفت و دلار یک کانال پیشروی کرد، احتمال شکست سقف قیمتی قبلی تا پایان سال برای این اسکناس بالاست. به اعتقاد فعالان اقتصادی این اتفاق نوید روند صعودی برای دلار و شکست سقف قبلی قیمت را می‌دهد. آنها می‌گویند احتمالا هفته آینده برای بازار ارز روزهای پرتلاطمی است و امکان صعود قیمت تا دو کانال بیشتر از محدوده فعلی وجود دارد.

تحلیلگران اقتصادی مشکل اصلی اقتصاد ایران را بالا بودن رشد نقدینگی و رشد پایه پولی می‌دانند و معتقدند چالش‌های پیشروی اقتصاد متاثر از کسری بودجه است. کسری بودجه نیز متاثر از تحریم‌‌هاست. باید توجه داشت این موضوعات در اقتصاد کشور در کوتاه‌مدت قابل حل نیست. بنابراین در کوتاه‌مدت نه مشکل کسری بودجه و نه فشاری که تحریم‌ها بر اقتصاد کشور به وجود آورده را نمی‌توان برطرف کرد.

گفتنی است پنجشنبه سوم اسفند درهم با افزایش ۴۰ تومانی با قیمت ۱۵ هزار و ۵۸۰ تومان معامله شد. علاوه بر آن قیمت تتر ۵۰ تومان افزایش داشت و روی رقم ۵۷ هزار و ۳۵۰ تومانی قرار گرفت. روز پنجشنبه پوند انگلیس رشد ۵۰۰  تومانی داشت و با رقم ۷۲ هزار و ۳۸۰ تومانی معامله شد. قیمت یورو رشد ۵۳۰ تومانی داشت و به قیمت ۶۲ هزار و ۳۰ تومان رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  ×    =  9