چگونه تحریم‌های بیمه‌ای را دور زدیم

یک کارشناس صنعت بیمه کشور به بررسی “اثرات تحریمهای بیمه‌ای و نحوه خنثی سازی آنها به طرق مختلف” پرداخت.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از مهر هادی کشاورزی کارشناس صنعت بیمه کشور در یاداشتی "اثرات تحریمهای بیمه ای و نحوه خنثی سازی آنها به طرق مختلف" را بررسی کرده است. این یادداشت را با هم می خوانیم:

"بعد از اعمال فشارهای مختلف بر ایران در رابطه با تحریم بنزین و کنترل نحوه مصرف این فرآورده در داخل کشور و اعلام آمادگی کشورهای بلوک شرق و ونزوئلا برای تامین بنزین ایران، دولتهای غربی متوجه تحریمی ظریف تر برای اقتصاد ایران شدند که این تحریم نه تنها روی واردات و صادرات فراورده ای نفتی بلکه بر روی واردات و صادرات کلیه اقلام و همچنین صنعت نفت و پتروشیمی و سایر صنایع پایین دستی و بالا دستی و فعالیتهای تجاری، صنعتی و سرمایه گذاری های مرتبط با آن اثر گذار می‌بود. این تحریم چیزی نبود جز تحریم نهادهای مالی و در راس آن تحریم شرکتهای بیمه.

وزارت خزانه داری آمریکا با اعلام این تحریم درصدد برآمد فشارهایی را به کشورها و نهادهایی که در این رابطه با آمریکا همکاری نکنند، اعمال کند همچنانکه در گذشته نیز با اعمال جریمه هایی بر شرکتهای لویدز و مونیخ ری درصدد ناامید کردن آنها از ادامه فعالیت با ایران برآمده بود.

در همین راستا لابی های آمریکایی دولت آلمان را که تراز تجاریش با ایران در سال 2008 رشد نشان می دهد، وادار کردند تضمین دولتی هرمس را که جهت تضمین دولت آلمان برای تقویت صادارت و سرمایه گذاری سرمایه داران و صنعتگران آن کشور بود و باعث می شد شرکتهای آلمانی از ریسک کردن در زمینه سرمایه گذاری در ایران نهراسند، تضعیف و کمرنگ تر ازگذشته  کند. این در حالی بود که هرمس میزان ضمانتهای خود را برای صدور کالا به ایران در سال 2007 نصف کرده بود و این مسئله واکنشها و انتقادهایی را از طرف شرکتهای آلمانی سرمایه گذار در ایران ایجاد کرده بود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟