احتمال سقوط طلا تا مرز ۱۵۳۰ دلار

اونس جهانی طلا دقایقی پیش با افزایش روند فروش از سوی سرمایه دارانی رو به رو شده است که نسبت به سخنرانی بن برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا نا امید شده اند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از  سایت Forexpros، بن برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا دقایقی پیش طی سخنرانی ای به تشریح طرح و برنامه های خود پرداخت. او در سخنرانی خود باری دیگر به این موضوع اشاره کرده است که در صورت نیاز نسبت به ارائه ی محرکه های اقتصادی جدید اقدامات لازم را انجام خواهد داد. اما نکته ای که باعث نا امیدی سرمایه داران شده است این موضوع می باشد که او در صحبت های خود اشاره ای به جزئیات این طرح نکرده است.

از این رو بهای اونس جهانی طلا با اعلام ساعت 20:10 دقیقه به وقت تهران با کاهشی بیش از 30 دلار رو به رو شد و به 1588 دلار در هر اونس رسید.

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده می باشند که سطح حمایتی اونس جهانی طلا در این شرایط با کاهش رو به رو شده است و به 1546 دلار در هر اونس رسیده است و از سویی دیگر نرخ مقتومی این فلز ارزشمند به بهای 1642 دلار در هر اونس رسیده است.

لازم به ذکر است که اونس جهانی طلا در روز چهارشنبه با افزایش امید سرمایه داران نسبت به ارائه محرکه های اقتصادی جدید از سوی بانک مرکزی آمریکا با افزایش رو به رو شده بود.

احتمال سقوط تا 1530 دلار
در همین حال طلا در حالی به روند نزولی خود در روز جمعه ادامه داده است که سخنرانی شب گذشته بن برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا حاوی نشانه هایی از ارائه محرکه های جدید اقتصادی در آینده ای نزدیک نبوده است.

به گزارش رویترز، پس از نا امید شدن سرمایه داران نسبت به ارائه ی محرکه های اقتصادی جدید از سوی بانک مرکزی آمریکا در آینده ای نزدیک، بسیاری از سرمایه داران تصمیم به فروختن ذخیره های طلای خود با قیمتی پائین تر گرفتند که این امر در در ابتدا بهای اونس جهانی طلا را به زیر 1600 دلار در هر اونس پائین آورد و سپس سبب شد تا روند نزولی بهای این فلز ارزشمند با ادامه رو به رو شود و حتی به پائین تر از مرز 1580 دلار در هر اونس نیز برسد.

اونس جهانی طلا با اعلام ساعت 3:03 دقیقه به وقت لندن با 1.25 درصد کاهش رو به رو شد و به 1569 دلار و 25 سنت رسید. اونس جهانی طلا با ثبت این کاهش تا به این لحظه با کاهشی به میزان 3 درصد رو به رو شده است. لازم به ذکر است که این بها در بازارهای آمریکا نیز با کاهش رو به رو شده است و به 1571 دلار در هر اونس رسید.

اونس جهانی طلا در هفته ی گذشته به دلیل افزایش نرخ بیکاری در آمریکا و همچنین افزایش احتمال ارائه ی محرکه های اقتصادی جدید از سوی بانک مرکزی آمریکا در جهت تقویت شرایط اقتصادی در این کشور با افزایش رو به رو شده بود.

بسیاری از کارشناسان سایت رویترز بر این عقیده می باشند که احتمال کاهش بیشتر بهای اونس جهانی طلا در روز جمعه وجود دارد که این بها می تواند بر اساس تحلیل های تکنیکال تا مرز 1531 دلار و 49 سنت نیز با کاهش رو به رو شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟