پایان مهلت ارائه مدارک موسسات مالی و اعتباری ربطی به مجوز فعالیت آن‌ها ندارد

مشاور هیات مدیره موسسه مالی در شرف تاسیس “فرشتگان” ضمن مرتبط ندانستن پایان مهلت ارائه مدارک تعاونی‌ها و موسسات قرض الحسنه خواهان تبدیل شدن به بانک و موسسه مالی و اعتباری با لغو مجوز فعالیت آن‌ها، گفت: پرونده این ۱۴ موسسه در حال بررسی در بانک مرکزی است و این دو ماه مهلت ارسال مدارک ارتباطی به لغو مجوز ندارد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا علی ابراهیم‌بای سلامی اظهار کرد: اکثر قریب به اتفاق تعاونی‌ها و قرض‌الحسنه‌ها مدارک خود را به بانک مرکزی ارائه کرده‌اند همان طور که ما این مدارک را ارائه داده‌ایم و بانک مرکزی در حال بررسی آن‌ها است و روند صدور مجوز حالت طبیعی خود را طی می‌کند.

 

وی گفت: همان طور که برای هر ثبت نامی مهلتی برای ارائه مدارک تعیین می‌شود برای این تعاونی‌ها و قرض‌الحسنه‌های در شرف تاسیس موسسه مالی و اعتباری نیز مهلت 2 ماه جهت ارسال مدارک اعلام شده بود.

 

وی یادآور شد که « اعلام میزان سرمایه اولیه پرداخت حداقل 75 میلیارد تومان به بانک مرکزی » و «معرفی اعضای هیات مدیره وسوابق آن‌ها» از جمله مدارکی است که باید موسسات در شرف تاسیس ارائه می‌کردند.

ابراهیم‌بای سلامی خاطرنشان کرد که موسسه مالی متبوعش سال 89 نیمی ازحداقل میزان سرمایه اولیه را به بانک مرکزی پرداخت کرده است و صورت‌های مالی را نیز از طریق حسابرسی‌های معتبر اعلام کرده و سپرده قانونی را هر هفته به بانک مرکزی داده است و همه کارهای این موسسه در شرف تاسیس زیر نظر بانک مرکزی است.

 

وی گفت: البته بانک مرکزی به برخی از موسسات پیشنهاد کرده که با یک یا دو موسسه دیگر ادغام شوند و فکر می‌کنیم بررسی‌ها روند طبیعی خود را طی می‌کند.

 

بانک مرکزی مهلت دو ماهه- تا 10 خردادماه- به همه موسسات مالی اعتباری در شرف تاسیس داده بود که جهت دریافت مجوز نهایی، مدارک خود را به بانک مرکزی دهند اما ‌این گونه نیست که بعد از این مهلت دو ماهه فعالیت موسسات مالی متوقف شود چراکه تاکنون از سوی بانک مرکزی خبری مبنی بر پایان مجوز اعلام نشده است.

 

همزمان با سیاست ساماندهی موسسات مالی توسط بانک مرکزی که به صورت ادغام برخی بانک‌ها و موسسات بروز داده شده است، بانک مرکزی هم‌اکنون با درخواست مجوز 14 موسسه مالی و اعتباری مواجه است که در خرداد ماه پس از بررسی مدارک آن‌ها تکلیف آن‌ها را مشخص خواهد کرد. هرچند بانک مرکزی تاکنون ادغام دو موسسه از آن 14 موسسه را اعلام کرده اما به نظر می‌رسد برای 12 موسسه مالی دیگر نیز نسخه‌هایی مانند ادغام یا دادن مجوز یا شاید هم ندادن مجوز فعالیت را پیش‌رو دارد که هنوز-22 خرداد- اعلامی صورت نگرفته است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟