پالایشگاه‌های هندی خواستار استفاده از خدمات بیمه ای ایران شدند

منابع هندی با اشاره به اعلام آمادگی ایران برای بیمه محموله های نفت صادراتی خود به هند گفتند پالایشگاه های دولتی هند برای استفاده از این خدمات خواستار اجازه دهلی‌نو شده اند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از فارس منابع صنعتی هند اعلام کردند پالایشگاه‌های دولتی هند با توجه به تحریم بیمه ای نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا به استفاده از خدمات ایران در این زمینه متمایل شده اند.

به گزارش رویترز، به گفته این منابع، هند چهارمین واردکننده نفت جهان و دومین مصرف‌کننده نفت اعضای اوپک است اما کشتی‌های داخلی این کشور به علت تحریم بیمه ای اروپا قصد دارند واردات نفت ایران را متوقف کنند.

برخی شرکت های بیمه ایرانی برای حل این مشکل اعلام آمادگی کرده اند و از تمایل خود برای ارائه پوشش بیمه ای به نفتکش های هندی حامل نفت ایران خبر داده اند.

پالایشگاه های خصوصی هند مشکلی در این زمینه ندارند و می توانند از پوشش بیمه ای ایران استفاده کنند اما برخلاف پالایشگاه‌های خصوصی، شرکت‌های دولتی هند به اجازه دولت در این زمینه نیاز دارند. پالایشگاه های دولتی هند در حال حاضر ۱۷۳ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد می کنند.

پالایشگاه‌های دولتی که معمولا از اکنون برای ماه آینده کشتی کرایه می‌کنند، در تلاش برای دریافت مجوز دولت برای استفاده از بیمه ایران هستند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟