بیمه سینا وجوه نقد و اوراق بهادار پست بانک را بیمه کرد

براساس قراردادهای منعقده بین پست بانک و شرکت بیمه سینا، وجوه نقد، مسکوکات و اوراق بهادار صنادیق و درگردش شعب و دفاترخدمات بانکی این بانک برای تامین امنیت بیشتر تا سقف تعیین شده تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

به گزارش ریسک نیوز، بنابر اعلام مدیریت امور شعب و مناطق، براساس این قراردادها تمامی اسکناس ها، مسکوکات رایج ایرانی و خارجی و انواع اوراق بهادار شامل؛ اوراق گواهی سپرده و مشارکت، ایران چک و کلرینگ و همچنین دستور پرداخت ها و حواله ها تحت پوشش بیمه مذکور است.

بنابر این گزارش: طبق این قراردادها محل پوشش بیمه وجوه صنادیق شامل شعب، دفاترخدمات بانکی و دستگاه های خودپرداز (ATM)، خزانه کل، خزائن سرپرستی ها،محل شمارش پول مستقر در واحدهای خزانه، پشت گیشه ها، پیشخوان ها، باجه ها و روی و داخل کشوهای میز کارمندان، محل پوشش بیمه وجوه در گردش شامل محدوده جغرافیایی روستاهای کشور و محل پوشش اوراق کلرینگ و بروات نیز بین دفاتر روستایی و شعب تا اتاق پایاپای پست بانک و بالعکس تعیین شده است.

این گزارش می افزاید: حمل وجوه بین شعب از سوی کارمندان بانک بدون استفاده از وسیله نقلیه تا سقف تعیین شده، فاصله مسافت بین داخل هواپیما تا بیرون سالن انتظار در حمل و نقل هوائی وجوه و همچنین حمل وجوه از واحدهای بانک به جزایر و بنادر کشور با وسایل انتقال آبی؛ کشتی، قایق و موتور لنج و بالعکس تحت پوشش بیمه مذکور قرار گرفته است.

خطرات و حوادث طبیعی و غیرطبیعی نظیر؛ سرقت از سوی سارق یا سارقین مسلح و غیرمسلح، آتش سوزی، انفجار، صاعقه، سیل، زلزله، تصادف اتومبیل حامل وجوه و اوراق بهادار، سوانح و تصادف قطار و هواپیمای حامل وجوه، تصادف قایق موتوری، لنج و کشتی و غرق شدن آن، دزدی دریائی، مفقود شدن چک ها در مراحل عملیات بروات و کلرینگ و برخی موارد نا امنی تحت پوشش بیمه قراردادهای مذکور است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟