ایجاد دفتر بیمه تامین اجتماعی در ورزقان/ پرداخت وام های بانکی تسهیل شود

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی ایجاد دفتر بیمه تامین اجتماعی در ورزقان را خواستار شد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از مهر اللهویردی دهقانی صبح امروز سه شنبه در نشستی با مسئولان اداری شهرستان ورزقان با تاکید بر این مطلب گفت: هم اکنون سه هزار بیمه گذار اصلی در مس سونگون وجود دارد ولی دفتر تامین اجتماعی در این شهرستان وجود ندارد.

وی اظهار داشت: متاسفانه به دلیل نبود چنین دفتری در این شهرستان بیمه گذاران به شهرستان های مجاور مراجعه می کنند که در صورت ایجاد آن ، تعداد بیمه گذاران سطح شهرستان و به تبع آن رفاه اجتماعی شهروندان در آینده با تامین آتیه مادی بیمه گذاران افزایش می یابد.

دهقانی همچنین با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای کشاورزان در زمینه اخذ تسهیلات بانکی گفت: بانک های عامل به ویژه بانک کشاورزی باید قانون ابلاغی دولت مبنی بر اخذ یک ضامن معتبر برای هر 10 میلیون تومان وام بانک را اجرایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه برای یک وام دو سه میلیون تومانی چندین ضامن از درخواست کنندگان وام دریافت می شود افزود: این امر خلاف قانون است و نباید به بهانه های واهی و عدم اطلاع مردم از قانون ، چنین مواردی در سطح بانک ها رخ بدهد.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا همچنین پرداخت غرامت خسارت دیدگان بخش کشاورزی از طریق بانک عامل و صندوق بیمه محصولات کشاورزی را در اسرع وقت خواستار شد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟