اعطای مجوز جهت تأسیس شعبه بیمه درکشورهای دیگر

کریمی گفت: بیمه مرکزی آمادگی خود را برای اعطای مجوز جهت تأسیس شعبه در کشورهای دیگر و یا اعطای مجوز انحصاری به شرکت‌های بیمه برای ایجاد رشته‌های جدید بیمه‌ای اعلام می‌دارد.

به گزارش ریسک نیوز، مهندس کریمی، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه 25/3/91 از بیمه نوین بازدید به عمل آورد.
در این نشست که با حضور رئیس کل بیمه مرکزی و هیأت همراه، مدیر عامل، برخی از اعضای هیأت مدیره، معاونین و جمعی از مدیران ستادی بیمه نوین برگزار شد، مهندس کریمی از آمادگی بیمه مرکزی جهت پشتیبانی از شرکت‌های بیمه به منظور سودآوری بیشتر خبر داد.

تسلط بر تحریم‌ها
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران توانست بر تحریم‌ها به خوبی مسلط شود، گفت: ما توانستیم تحریم را به فرصت تبدیل کنیم، چرا که پیش از این برخی ریسک‌های بزرگ توسط شرکت‌های بیمه خارجی ارزیابی می‌شد، در صورتی که در حال حاضر با وجود اعمال تحریم‌ها توانستیم این کار را در داخل کشور انجام دهیم.

نظارت بیمه مرکزی، نظارتی پدرانه و دلسوزانه
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه نظارت بیمه مرکزی نظارتی پدرانه و دلسوزانه است، گفت: بیمه مرکزی صرفا به دنبال ایرادگیری نیست و معتقد است موفقیت شرکت‌های بیمه، موفقیت این سازمان را به دنبال خواهد داشت.

تأکید بر آموزش
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر امر آموزش تأکید کرد و اظهار داشت: نیروی انسانی برای یک سازمان بزرگترین سرمایه است.
کریمی افزود: با توجه به سرعت تغییرات در دنیای امروز، آموزش برای کلیه مدیران و کارکنان شرکت‌ها الزامی است.

محصول بیمه اطمینان و آرامش است
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه محصولی که در صنعت بیمه به فروش می‌رسد، اطمینان و آرامش است، گفت: با ارائه این محصول می‌توان اعتماد بیمه‌گذار را جلب نمود. نمایندگان و شبکه فروش باید بدانند که بیمه‌نامه خریدنی نیست، بلکه فروختنی است و برای ارائه محصول خود باید فواید آرامش و اطمینان را برای آنان تشریح کنند و این کار آسانی نیست.

مدیریت ریسک
وی همچنین با بیان اینکه رشته‌های جدید سبب تداوم کار می‌شوند و باید ایده‌های جدید را از میان کارکنان یا شبکه فروش شرکت جویا شد، گفت: گاهی اوقات در میان کارمندان و نمایندگان ایده‌هایی است که استراتژی و هدف‌گذاری شرکت‌ها را تغییر می‌دهد. از شرکت بیمه نوین انتظار می‌رود با توجه به پتانسیل‌های خود مبدع طرح‌های جدید بیمه‌ای باشد.

بیمه نوین؛ چراغی روشن جهت پیروی از آرمان‌های نوین
وی با اشاره به انتخاب نام «نوین» برای این شرکت اظهار داشت: همیشه معیارهایی برای انتخاب اسامی وجود دارد. انتخاب نام «نوین» برای این شرکت، باید برتر بودن در کلیه امور را برای این شرکت به همراه داشته باشد. چون می‌خواهیم چراغی روشن کنیم که از آرمان‌های نوین پیروی کنیم و این مسئله باید در کلیه برنامه‌ریزی‌های شرکت مدنظر قرار گیرد.

غلامی: ایجاد رقابت سالم در میان شرکت‌های بیمه
مدیر عامل بیمه نوین نیز در این نشست ضمن سپاس و قدردانی از حضور رئیس کل بیمه مرکزی در این شرکت، از عملکرد بیمه نوین در سال 90 و برنامه‌های جدید این شرکت خبر داد و اظهار امیدواری کرد: بیمه نوین بتواند جایگاه خود را در سال 91 در صنعت بیمه ارتقاء دهد و همچنین از وجود رقابت‌های ناسالم در میان شرکت‌های بیمه ابراز نگرانی کرد و گفت: با توجه به حذف تعرفه‌ها از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و باز شدن بازار نسبت به گذشته متأسفانه هنوز برخی از شرکت‌های بیمه، ارائه رقابت سالم و حرفه‌ای را فرا نگرفته‌اند و شاید به این دلیل است که در سال‌های متمادی گذشته بازار بیمه دولتی بوده و با وجود تعرفه نیازی به رقابت نداشته‌اند. اکنون هم که تعداد شرکت‌های بیمه مستقیم متجاوز از 20 شرکت است و عموما خصوصی و غیر دولتی هم هستند به چنین رویکردی دست پیدا نکردند. به همین جهت نقش نظارتی و ارشادی بیمه مرکزی می‌تواند کمک مؤثری به سلامت، رقابت و حرفه‌ای شدن آن نماید. نظارت یکسان و یکنواخت و بدون تبعیض بیمه مرکزی می‌تواند به ایجاد چنین فضایی کمک مؤثر کند.
غلامعلی غلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مطالب مطروحه توسط مهندس کریمی در خصوص آموزش، فرستادن کارکنان جهت کسب دوره‌های تخصصی به خارج از کشور و بحث بیمه‌های اتکایی گفت: در سال گذشته بیمه نوین با برگزاری آزمون از محتوای کتب انستیتوی بیمه چارتر لندن، 5 نفر را به عنوان کارشناس برتر انتخاب و برای گذراندن دوره آموزش جامع بیمه‌ای به آکادمی بیمة هند اعزام کرد. این رویه در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
وی افزود: بیمه نوین علیرغم فشارهای ناشی از تحریم با برخی از بیمه‌گران اتکایی منطقه ارتباط کاری خود را حفظ نموده و درصدی از ریسک‌های قابل واگذاری را که در کشور امکان نگهداری بیشتر آن مقدور نبوده به این بازارها واگذار نموده است.
غلامی از طرح کودکان آسمانی، بر اساس تفاهم‌نامه منعقده میان بیمه نوین و سازمان بهزیستی کشور، خبر داد و توسعه اینگونه طرح‌ها را در صنعت بیمه هم به لحاظ افزایش فروش بیمه‌های زندگی و هم از نظر ایفای تعهدات اجتماعی و کمک به هنجارهای متعارف اجتماعی با اهمیت توصیف نمود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟