تقسیم ۳۲۰ ریال سود به ازای هر سهم

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بیمه نوین برای عملکرد سال مالی منتهی به ۱۳۹۰، ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه مورخ ۳۰/۳/۹۱ با حضور نماینده بورس در سالن تلاش برگزار شد.

به گزارش ریسک نیوز، در این جلسه حسن معتمدی رئیس هیئت مدیره شرکت و نماینده شرکت توسعه صنایع بهشهر به عنوان رئیس جلسه، محمد بدیعی جاریانی و مجتبی شیروانی هرندی به عنوان ناظرین جلسه، غلامعلی غلامی به عنوان منشی و عباس هشی از مؤسسه حسابرسی هشیار بهمند بازرس قانونی جلسه بودند.

در ابتدای جلسه غلامی مدیر عامل بیمه نوین ضمن خوش آمد گویی به صاحبان سهام شرکت، به تحلیل بازار بیمه پرداخت و گزارش خلاصه‌ای از اقدامات این شرکت در سال 1390 و برنامه‌های پیش رو را به سمع و نظر حاضرین رساند.

غلامی اظهار داشت بیمه نوین با حجم فروشی معادل مبلغ 1,785 میلیارد ریال، 54 درصد رشد حق بیمه درسال 1390 داشته است. این شرکت بنا به ارزیابی بیمه مرکزی ج.ا.ا، ازلحاظ توانایی ایفای تعهدات، به کسب رتبه سوم بین 23 شرکت بیمه نیز نائل آمده که نشان دهنده انجام اقدامات زیر ساختی در جهت فراهم آمدن حاشیه امن فنی و مالی برای بیمه‌گذاران، سهامداران و دیگر ذینفعان می‌باشد.

مدیر عامل در ادامه سخنان خود با گریزی به حذف تعرفه‌ها در بسیاری از رشته‌های بیمه و نیز رقابت‌های موجود متأسفانه بعضاً غیر حرفه‌ای در بازار، اظهارداشت: طی دو سال گذشته استراتژی نظارت وکنترل بر وصول به موقع حق بیمه‌ها و استفاده بهینه از منابع مالی در سرمایه‌گذاری‌ها مطابق مقررات مربوط در دستور کار جدی شرکت قرارگرفته و نتایج مثبتی نیز به همراه داشته است، چرا که از این پس بخش عمده سود شرکت‌ها از جمله بیمه نوین از عملیات اثربخش سرمایه‌گذاری حاصل خواهد شد. دراین راستا حجم سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت در سال 1389 نسبت به سال قبل آن با رشدی بیش از دو برابر از مبلغ 202.8 میلیارد ریال به 429.1 میلیارد ریال رسیده است. در سال 1390 نیز این روند ادامه پیدا کرده و سرمایه‌گذاری بلند مدت رشد 72 درصدی را تجربه کرده است.

مدیر عامل بیمه نوین همچنین به اقدام شرکت در مسئولیت‌های اجتماعی خود اشاره داشت و گفت: بیمه نوین با طرح بیمه کودکان آسمانی این امکان را فراهم آورده تا افراد خیر و نیکوکار، کودکان بی‌سرپرست تحت حمایت سازمان بهزیستی را به موجب بیمه‌های عمر و پس‌انداز تحت حمایت مالی خود قرار دهند و امیدواریم که این گام کوچک ما مورد پذیرش جامعه قرارگرفته باشد.

مدیر عامل بیمه نوین در خصوص توجه به سرمایه‌های انسانی نیز به حرفه‌ای بودن، کارکردن با توجه به معیارهای اخلاقی در فضای کاری، شاداب و به دور از حاشیه در شرکت اشاره کرد و گفت: در زمینه آموزش نیروی انسانی نیز اقدامات خوبی انجام داده‌ایم که از آن جمله می‌توان به اعزام پنج نفر از واجدین شرایط علمی و فنی به آکادمی بیمه پونا (NIA) در هند علاوه بر آموزش‌های متنوع داخلی اشاره کرد.

تصمیمات اتخاذ شده
در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه نوین که با حضور بیش از 5/81 درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی برگزار شد، تصمیمات ذیل با موافقت سهامداران حاضر اتخاذ شد:

1- تصویب صورت‌های مالی شرکت
2- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت
3- تغییر مؤسسه حسابرسی و بازرس قانونی از مؤسسه هشیار بهمند به مؤسسه حسابرسی فاطر
4- تصویب گردید 320 ریال سود به ازای هر سهم به صاحبان سهام تقسیم شود که بر اساس جدول زمانبندی پرداخت خواهد شد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟