فعالیت موسسه های رتبه بندی و بیمه ای

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت، بیمه سرمایه گذاری و رتبه بندی سرمایه گذاران در موسسه های اعتبارسنجی را باعث تسهیل سرمایه گذاری دانست.

به گزارش ریسک نیوز، سید رضا فاطمی امین افزود : در تمامی کشورها شرایطی از جمله اهلیت سرمایه گذار برای سرمایه گذاری مد نظر قرارمی گیرد که امروزه موسسات اعتبار سنجی با دادن رتبه به اینگونه سرمایه گذاران یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در سرمایه گذاری را تعیین می کنند.
فاطمی امین ، بیمه سرمایه گذاری را نیز بسیار مهم توصیف کرد و افزود : شرکتهای بیمه نیز در این بخش فعال هستند و سرمایه های واگذار شده را با توجه به نرخ ریسک آن بیمه می کنند.

وی تسهیل سرمایه گذاری را با توجه به این موارد مستلزم همکاری و همراهی سازمان ها و موسسات و ارگانهایی دانست که در روند سرمایه گذاری دخیل هستند.

معاون وزیر همچنین تشکیل وزارت صنعت ، معدن و تجارت و یکپارچه شدن بخشهای بازرگانی و صنعت را از گام های اساسی در حمایت از تولید و سرمایه ایرانی بیان کرد و افزود: سامانه بهین یاب از ابتدای تشکیل وزارتخانه در جهت ارائه خدمات الکترونیکی راه اندازی شد که بتواند همه مراحل مرتبط با بخش صنعت ، معدن و تجارت را پوشش دهد و از یک درگاه واحد خدمات به متقاضیان ارائه شود و یکی از دالان های این درگاه نیز بخش سرمایه گذاری است.

وی اعلام کرد : اولویتهای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف صنعتی و معدنی به صورت کشوری در سایت بهین یاب و بخش سرمایه گذاری آن اعلام شد است .

فاطمی امین افزود : با هماهنگی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استانها در حال تعیین و پایش اولویتهای سرمایه گذاری به تفکیک هر استان هستیم که پس از نهایی شدن آن اولویتهای سرمایه گذاری استانی نیز در سایت درج خواهد شد .

وی اظهار داشت : در صورتی که موضوعی دارای اولویت باشد اما در فهرست اولویتها لحاظ نشود، می تواند از طریق بخش موضوع جدید وارد شود.
فاطمی امین گفت : با متمرکز شدن بخش سرمایه گذاری در یکجا پس از ادغام ، تعامل خوبی با سازمان سرمایه گذاری خارجی وکمکهای فنی و اعتباری که متولی اصلی جذب سرمایه گذاری خارجی اعم از ایرانیان مقیم خارج از کشور و با اتباع خارجی است ، برقرار شده است.

وی در ادامه از تدوین مشوقها و اولویتهای سرمایه گذاری و نیازمندیهای ایرانیان خارج از کشور علاقمند به سرمایه گذاری در کشور خبر داد و گفت : به محض نهایی شدن این نیازمندی ها ، در اختیار سفارت خانه های جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟