پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های بستری توسط بیمه

در طرح پزشک خانواده صورت می‌گیرد

عضو کمیته اطلاع‌رسانی پزشک خانواده شهری کاشان از پرداخت بیش از ۹۰ درصد از هزینه‌های بستری توسط سازمان‌های بیمه‌ای در طرح پزشک خانواده خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از فارس مسعود دهقانی امروز در کاشان، با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در این شهرستان وارد فاز جدیدی شده اظهار داشت: در برنامه پزشک خانواده سرپرست خانواده یک پزشک عمومی را به‌عنوان پزشک خانواده انتخاب می‌کند.

وی افزود: با انتخاب پزشک خانواده توسط سرپرست خانواده، دفترچه درمان سرپرست و سایر اعضای خانواده به نام آن پزشک خانواده منتشر شده و همه خدمات سرپایی و دارو در راستای سلامت خانواده رایگان ارائه می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت نیاز خانواده به خدمات تخصصی، فوق تخصصی و همچنین بستری توسط پزشک خانواده به پزشک متخصص معرفی شده و بیش از 90 درصد از هزینه‌های بستری توسط سازمان‌های بیمه‌ای پرداخت می‌شود.

به گفته وی پزشک خانواده موظف است در تمام ساعات شبانه‌روز، به غیر از ساعت 10 شب تا 7 صبح با در اختیار گذاشتن تلفن ثابت و همراه خود همه تماس‌های تلفنی بیماران تحت پوشش خود را پاسخ داده و نسبت به ارائه مشاوره و راهنمایی لازم اقدام کند.

دهقانی در ادامه با اشاره به شعار پزشک خانواده شهری عنوان کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده، عدالت در سلامت جاری شده و پزشک خانواده به‌عنوان نماد عدالت در سلامت جامعه شناخته می‌شود. 

عضو کمیته اطلاع‌رسانی پزشک خانواده شهری کاشان همچنین اطلاع‌رسانی و آگاهی جامعه از ویژگی‌های طرح پزشک خانواده شهری را در موفقیت این طرح حائز اهمیت دانست و ادامه داد: آگاهی جامعه از طرح پزشک خانواده، ارتقای سلامت جامعه را به‌دنبال دارد.

دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل از مدت‌ها پیش با تشکیل کمیته‌های مختلف، فعالیت خود را در تهیه زیرساخت‌های این طرح در شهرستان آغاز کرده است. 

این طرح تا پایان سال‌جاری  در برخی از دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اصفهان و فارس اجرا می‌شود و تا پایان سال 92 نیز در همه نقاط کشور به مرحله اجرا می‌رسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  8  =  11