معاون شرکت بورس اعلام کرد: سهام بیمه ملت شاید هفته آینده عرضه شود

معاون جدید ناشران و اعضای شرکت بورس آخرین وضعیت عرضه‌ی سهام شرکت‌های جدید در بورس را تشریح کرد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا محمدرضا عربی ـ معاون ناشران و اعضای شرکت بورس ـ به عرضه‌ی سهام پالایشگاه بند‌رعباس اشاره کرد و گفت: این سهام به عنوان اولین شرکت مشمول اصل 44 وارد بورس شد و تمام سهامداران توسط سهامداران حقیقی و حقوقی خریداری شد.

وی با بیان این‌که عمده خریداران این شرکت سهامداران حقوقی بودند، خاطر نشان کرد: به دلیل این‌که پالایشگاه بندر‌عباس سهام بلند‌مدت است و در بلند‌مدت بازدهی مناسبی می‌دهد، لذا بیشتر تمایل از سوی سهامدارن حقوقی برای خریداری این سهم وجود داشت. بر این اساس تصور می‌شود که در بلند‌مدت بتوانیم بازدهی مطلوبی برای این سهم داشته باشیم.

وی از احتمال افزایش قیمت این سهم در روزهای آینده سخن گفت و افزود: متاسفانه وضعیت بازار چندان مناسب نیست و نمی‌توان پیش‌بینی قیمت ارائه کرد، ولی تصور می‌شود که قیمت این سهم در آینده افزایش یابد.

معاون ناشران و اعضای شرکت بورس از عرضه‌ی بیمه ملت در هفته‌ی آینده خبر داد و گفت: بعد از عرضه‌ی پالایشگاه بندر‌عباس، سهام بیمه ملت آماده‌ی واگذاری است و بعد از ارائه تعهد‌نامه سهامداران عمده جهت عرضه 10 درصدی وارد بورس می‌شود.

 

او در خصوص آخرین وضعیت هلدینگ خلیج‌فارس توضیح داد: مسائلی در خصوص شورای رقابت و جدا‌سازی پتروشیمی‌های فجر و مبین از هلدینگ پیش آمده است که در حال برطرف شدن است.

عربی ادامه داد: علاوه بر این تکمیل مدارک و ارائه‌ی اطلاعات باید از سوی این هلدینگ انجام شود که در حال انجام شدن است.

وی در خصوص پذیرش سایر شرکت‌ها در بورس تهران گفت: در حال حاضر برخی شرکت‌های نیروگاهی که مشمول اصل 44 قانون اساسی هستند و نیز شرکت‌های وابسته به وزارت نفت درخواست پذیرش در بورس را مطرح کردند که در حال انجام اقدامات پذیرش این شرکت‌ها هستیم.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟