۱۰ موسسه مالی و اعتباری در شرف تاسیس در انتظار ادغام

با ادغام موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان با قوامین و هم‌چنین موسسات صالحین، آتی و بانک تات تحت عنوان بانک آینده ۱۰ موسسه مالی و اعتباری دیگر در انتظار ادغام از سوی بانک مرکزی هستند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا بانک مرکزی در راستای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری و تعاونی‌های اعتباری از سال گذشته 1700 تعاونی را حذف یا ادغام کرد و از دل آن 14 موسسه مالی در شرف تاسیس به وجود آمد که مقرر شد آنها طبق ضوابط بانک مرکزی فعالیت کنند، اما بنا به درخواست رییس کل بانک مرکزی جهت توسعه‌ی کیفی شعب بانک و موسسات مالی مقرر شد که این 14 تعاونی و موسسه در شرف تاسیس به 2 الی 3 موسسه مالی و اعتباری محدود گردند.

 

برهمین اساس نیز رایزنی‌ها و بررسی در بانک مرکزی از سال گذشته انجام شد و بانک مرکزی به این موسسات مهلت دو ماهه‌ای ـ تا خرداد‌ماه 91 ـ داد تا خود را در اشل موسسات مالی و اعتباری قرار داده و ضمن تکمیل موجودی خود نزد بانک مرکزی تحت ضوابط این بانک فعالیت کنند.

 

اما در این بین برخی از موسسات مالی در حال شرف تخلفاتی هم‌‌چون دادن سود به بیش از سقف مقرر شده از سوی بانک مرکزی به سپرده‌های مردم برای جذب بیشتر منابع مالی و هزینه‌کردن این منابع در کارهای خلاف نظر بانک مرکزی را انجام دادند که این از نظر ناظران بانک مرکزی پنهان نماند.

 

در هفته جاری بانک مرکزی به بخشی از این وعده‌ی خود عمل کرد و موسسات مالی آتی، صالحین را با بانک تات ادغام کرده و عنوان «بانک آینده» را برای آنها اعلام کرد تا تحت این اسم به فعالیت خود ادامه دهند. هم‌چنین تعاونی اعتماد ایرانیان را نیز با موسسه قوامین ادغام کرده تا تحت همان عنوان موسسه‌ی قوامین به فعالیت خود ادامه دهد.

البته خبرها حاکی از آن است که احتمال ادغام موسسه‌ی مالی فرشتگان با موسسه فردوسی نیز وجود دارد.

بنابراین از 14 موسسه‌ای که بانک مرکزی می‌خواست آنها را ادغام کند _ عسگریه، ثامن‌الحج، فرشتگان، فردوسی، مولی الموحدین، کوثر، مهر بسیجیان، مشیز ریحان گستر، میزان، صالحین، آتی، اعتماد ایرانیان، قوامین و پیشگامان _ تکلیف اعتماد ایرانیان، آتی، قوامین و صالحین مشخص شد، بنابراین 10 موسسه مالی و اعتباری در شرف و تعاونی در انتظار تعیین تکلیف بانک مرکزی قرار دارند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟