قیمت جهانی طلا کاهش یافت

به دنبال ادامه نگرانیهای بین المللی نسبت به وضعیت بحران مالی و بدهی منطقه یورو قیمت جهانی طلا بار دیگر کاهش یافت و به ۱۵۷۰ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ ، کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی در حالی است که نشست رهبران اروپایی قرار است 28 و 29 ژوئن در شهر بروکسل برگزار شود و مهمترین موضوع این نشست بررسی تازه ترین تحولات اقتصادی و مالی منطقه یورو خواهد بود .

بر اساس این گزارش ، قیمت هر اونس طلا در بازار نیویورک امروز با 4 دلار کاهش به 1570 دلار رسیده است . قیمت طلا روز گذشته نیز با کاهش روبرو شده بود .

سرمایه گذاران بین المللی امیدواری چندانی نسبت به نتایج نشست رهبران اروپایی ندارند و بر این باورند که رهبران اروپا نمی توانند در این نشست به راهکار قطعی و نهایی برای پایان دادن به بحران سه ساله مالی و بدهی منطقه یورو دست یابند .

آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان و فرانسیس اولاند رییس جمهور فرانسه قرار است امروز در آستانه نشست رهبران اروپایی دیدار و گفتگو کنند . اختلافات آلمان و فرانسه طی ماههای اخیر بر سر نحوه مدیریت اقتصادی منطقه یورو کاملا آشکار و روشن شده است .

آلمان خواستار اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه است و به شدت با طرح فرانسه و سایر کشورهای یورو برای انتشار اوراق قرضه مشترک یورو مخالفت می کند . بر این اساس قیمت هر اونس پلاتین نیز برای تحویل در ماه جولای با 2.50 دلار کاهش به کمتر از 1424.30 دلار رسیده است . قیمت هر اونس نقره نیز امروز کاهش یافت و به کمتر از 27.04 دلار رسیده است . قیمت هر پوند مس نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته به 3.31 دلار رسیده است .

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟